szerző:
life-style.hu
Tetszett a cikk?

Marc Jacobs mindig is különleges helyet foglalt el a szívünkben.

Marc Jacobs mindig is különleges helyet foglalt el a szívünkben. A 90-es években ő volt mindenki kedvenc szemüveges, kötött pulcsis lúzere, aki persze valójában a lehető legmenőbbnek számított, sikeresebbnél sikeresebb kollekciókkal és saját, könnyedén felismerhető stílussal. A kétezres években nagy változáson ment keresztül: leszokott a drogokról, lefogyott, kigyúrta magát, kontaktlencsére és bőrdzsekire váltott. Több mint 20 éve Robert Duffy az üzleti partnere, akivel állandó egyetértésben dolgoznak és akinek twitterén izgalmas belső információkhoz juthattunk (sajnos csak február 16-áig írt). Itt tudtuk meg például, hogy az új férfiillat arca maga Marc lesz, természetesen Jüergen Teller által megörökítve, aki Jacobs állandó kampányfotósa. Most már tehát nem csak pletyka, hogy a cég illatainanak sorában végre férfiaknak szóló következik, a new yorki homoszexuális társadalom legnagyobb örömére.

AP

De mitől olyan különleges Marc Jacobs? Egyrészt nagyon kevés tervezőnek sikerül ennyi éven át relevánsnak maradnia, úgy létrehoznia egy brandet, hogy mindenen ott legyen a kézjegye, de mégis mindig újat tudjon mutatni. Mr. Jacobs abban is kitűnik, hogy bár a Vogue örök kiskedvence az ősidők óta, megtartotta kívülálló szerepét, például tudni kell, hogy nem szereti a sztárokat. Nem érdekli felveszi-e valaki az Oscar-gálára, sőt, idén néhány kivétellel be sem engedte őket a bemutatójára, nem hogy még fizetne is nekik, hogy az első sorban trónoljanak, ahogy más márkáknál szokás. Ezért aztán mindenki borzasztóan vágyik az igazi Marc Jacobs darabokra, és mivel budapesti boltról sajnos álmodni sem érdemes, kitörő örömmel fogadtuk illatainak megjelenését.

 

Mindig nagy izgalmat vált ki egy sikeres tervező új parfümje, de a Daisy-t megjelenésekor körülvevő várakozás egészen példanélküli volt. Ehhez hozzájárult, hogy ez az illat az eddigiekkel ellentétbe kifejezetten a fiataloknak szólt, az üvege szokatlan és gyönyürű, az illat tökéletesen megtervezett honlapján pedig egy titkos társasághoz csatlakozva fedezhettük fel saját világát. A marketinggel tehát minden rendben, de akkor a kampányról még nem is beszéltünk. A fotós, mint már tudjuk, Jüergen Teller, a modellek pedig Alex Sandor és Irina Kulikova, akik a fotózás idején még csak 16 évesek voltak, ami kisebb botrányt kavart, tekintve, hogy egyikük csak egy bugyit visel a fotón. Persze ez is csak Marc malmára hajtotta a vizet, hiába, ért ő a figyelemfelketéshez.

 

 

A parfüm neve egészen érdekes, hiszen azoknak a százszorszépeknek, amelyekkel minden réten találkozhatunk, általában nincs illata. A cél tehát nem a konkrét illat felidézése, a létrejövő illatkombináció mégis tökéletes összhangban van az inspirációval. A parfüm alapvetően virágos, amit elmélyít a vanília és a pézsma illata, a frissebb részleteket pedig az eper és a grapefruit adja. Az illat is az üveg is egyszerre klasszikus és menő, le sem tagadhatnák az alkotójukat.

Marc Jacobs legújabb alkotása Lola névre hallgat, és szerintünk nyugodtan tekinthető a Daisy testvérillatának. A Lola üvegét is egy virág inspirálta, szintén jellemző rá a luxus és modernitás kettőssége. A kupakon lévő virág csak akkor lehetne trendibb, ha egy mozdulattal azonnal a hajunkba is illeszthetnénk, fáj érte a szívünk, Marc nagyon tudja, mi a divat. Maga az illatkompozíció érettebb, nőiesebb, nagyon virágos, erős pézsma és tonkabab jegyekkel. Egyszerűbben megfogalmazva az illat szexi és ártatlan egyszerre, igazi "kiöltözős" parfüm. A kampányhoz Jacobs megint egy fiatal lányt választott az egyik legfelkapotabb modell Karlie Kloss személyében, mégis komolyabb, nem olyan légies és bájos mint a Daisy képei. Alig várjuk a sorozat következő darabját.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!