Jean-Charles de Castelbajac francia divattervező az egyik párizsi galériában állította ki a három mellszobrot a Szépség zsarnoksága címet viselő kiállítás keretében.

A fehér gipszszobrok elkészítése több mint három hónapot vett igénybe, a parókák és smink pedig a divatvilág művészeinek köszönhető. Az osztrák származású hercegnő francia változata a leginkább felismerhető: a toka eltűnt, az orcák kissé laposabbak, a szemek szinte változatlanok.
Az orr és a száj az eredeti. De Castelbajac szerint ez áll a legközelebb az eredetihez.

Az amerikai változat orrát kiegyenesítették, az ajkakat felfújták, az arccsontot kiemelték. Az orosz változat szinte nem is hasonlít az eredetihez: rengeteg változást végeztek rajta, az arccsont még jobban ki lett emelve, a szája pedig még teltebbé vált.
Marie Antoinette archetípusa De Castelbajac szülőházából származott, ahol a divattervező szerint a királynét a francia kifinomultság példaképének tartották. A kiállítás a művész szerint „poprégészet, amelynek során Marie Antoinette-et 21. századi nővé változtatták."