szerző:
life-style.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Újra a csúcsra tör, 102 éves történetének legszebb és legsikeresebb időszakát idézi a Bugatti személyautó márka.

Újra a csúcsra tör, 102 éves történetének legszebb és legsikeresebb időszakát idézi a Bugatti személyautó márka. A múlt század elején, a mai Franciaország területéhez tartozó elzászi Molsheimben létrejött cég az exkluzív, nagy teljesítményű autókra összpontosított. A gépkocsifajta megszületésében elsődleges szerepe volt alapító névadójának, az olasz származású Etore Bugatti (1881-1947) tervezőnek, akit szakmájában ma is zseniként emlegetnek. A cég történetének virágzó szakaszai – például nagy sikerek az autóversenyzésben –, majd válságos periódusai után – a második világháborút követően tönkrement – ma, vagyis 1998 óta a Volkswagen-csoport birtokában van a Bugatti Automobiles SAS.

Autonews.ru

Az 1990-es évek Bugatti EB110-es civilizált szuperautója után – ekkor a Bugatti Automobili SpA-t az olasz Romano Artioli tulajdonolta – 2005-ben megszületett a Bugatti Veyron típusú sportautó. Elnevezését az egykori ünnepelt autóversenyző, a 24 órás LeMans-i versenyt megnyerő francia Pierre Veyron emlékére kapta. A 16.4-es szériamodell fokozatos fejlesztésének köszönhetően jött létre a Bugatti Veyron Super Sport. Ez a Bugatti legerősebb változata, a 2010-es év közepén debütált. A motor teljesítménye 1200 lóerős, amit a turbófeltöltők növelésével értek el. Újdonság, hogy teljes karosszériája szénszálból készült, ezért 100 kilogrammal könnyebb lett, mint az alapváltozat. A 2,6 millió dollárba kerülő luxusautót állítólag limitáltan készítik, mindössze 40 darabot gyártanak belőle. Az első öt modell a tesztpéldányéval egyező fekete-narancssárga színű lesz. A legelső Bugatti Veyron Super Sportot az USA-ban, San Diegóban vehette át tulajdonosa ez év márciusában. Még négy érkezik az Egyesült Államokba, 35-öt pedig a világ más részein adnak el. Csillagászati ára ellenére nem tartanak attól, hogy nem lesz gazdájuk. A Veyron más típusaiból évi 70 darab készül, de ezért is sorba állnak a világ leggazdagabb emberei.

Sebessége alapján, amelyet a Volkswagen-csoport ehra-lessieni tesztpályáján mértek, jelenleg a világ leggyorsabb autója. Átlagolt 431,07 km/órás csúcssebességével jelenleg Guinness-rekorder. A megrendelőkhöz kerülő modellek végsebességét biztonsági okokból és a gumik védelme érdekében csökkentik, 415 km/órára limitálják. A kérdés csupán annyi: hol lehet vele ilyen sebességgel „repülni”? Nem kizárt, hogy saját autópályát is építtetnek hozzá, akik megvásárolják ezt a kocsit.

A Forbes amerikai pénzügyi magazin viszont megadta a tiszteletet, ami kijár egy ilyen tekintélyes autómárkának: a 2011-es év leggyorsabb és legdrágább autóinak az élére helyezte a Ferrari 599 GTO és az Audi R8 Spyder 5,2 FSI quattro előtt.

Autonews.ru

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!