szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A televízióban is reklámozhatják ezentúl a szolgáltatásaikat a magánkézben lévő brit abortuszklinikák - jelentette be a szigetország reklámjogi előírásait felügyelő testület.

A brit reklámjogi szabályok meghozatalával és felülvizsgálatával foglalkozó Broadcast Committee of Advertising Practice szerint nincs kézzel fogható indok arra, hogy megtiltsák a teherbeesés utáni szolgáltatásokat, köztük abortuszt is kínáló magánklinikák számára a televízióban való reklámozást.

A teherbeesés utáni ingyenes szolgáltatásokat már lehet reklámozni a televízióban, míg a pénz ellenében történőket csak a többi médiatípuson keresztül. Matt Wilson, a szervezet szóvivője elmondta: "Nem valamilyen korlátozás nélküli hirdetésről lesz szó, hogy „gyertek hozzánk abortuszra”. Nem a művi terhesség-megszakítás, hanem egy sor szolgáltatás reklámozása a cél".

A kezdeményezés ellenzői azonban úgy vélik, hogy az abortusz televíziós reklámozása révén a nagyközönség érzéketlenné válna a beavatkozással szemben. A Daily Mail című lapnak adott interjújában Nadine Dories brit konzervatív párti képviselői hangsúlyozta: a kezdeményezés lehetőséget adna a televíziós társaságoknak arra, hogy "egy olyan szolgáltatás reklámozása révén tegyenek szert pluszprofitra, amely az emberi élet megszakítását jelenti. Ez pedig visszataszító".

A brit törvények a terhesség 24. hetéig engedélyezik az abortuszt, ha két szakember is egyet ért abban, hogy a beavatkozás kisebb mértékű fizikai és mentális kárt okoz a nő számára, mint a magzat kihordása. Az anyák életét súlyosan veszélyeztető helyzetekben azonban nincsen időbeli korlátja a terhesség megszakításának.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!