Női pályafutásunk során számtalanszor éreztük már úgy belépve egy fehérnemű üzletbe, hogy melleink valami ismeretlen bolygón jobban éreznék magukat. Mert elvesztek a kosárban, vagy éppen kibuggyantak belőle, mert már ránézésre is izzasztóan műszálas volt a melltartó anyaga, vagy mert ízléstelen mintákkal rontották el a nagy nehezen megtalált formát.
Ma már nem adhatunk egyértelmű választ a férfiaknak arra a kérdésre: hányas melltartóval lepjenek meg minket, csak úgy. Túránk előtt egyikünk 75 B-re, másikunk 85 C-re saccolta magát, ami nem adott sok támpontot. A szemmérték megbízhatóbb, bár olykor elhomályosult a látásunk a röhögéstől ennyi fölösleges szivacs láttán.
A Váci utcában egy prémium, egy középkategóriás és egy olcsóbb szaküzletbe néztünk be, de a két legkedveltebb all-in ruházati üzletláncnak is adtunk esélyt. Így árban, választékban és fazonokban is egész pofás képet kaptunk a cicifix-piacról. Íme, a tapasztalatok, nem ABC-sorrendben.

Tezenis, a parfümben úszó partyplace
Néha csak azért megyünk be a Tezenisbe, hogy magunkkal vigyünk egy darabot a parfümmel átitatott térből: ez az élmény pedig most is megadatott, bár az illatokról hamar elvonta a figyelmünket a diszkós hangélmény, és a szokatlan méretezés.
Az üzletben nemigen hallottuk egymás szavát, de legalább felszabadultabban táncolhattunk a próbafülkékben, miután dekódoltuk, mit is jelent az 1-től 4-ig tartó számozás.
A Tezenis univerzális, rengeteg színben pompázó állandó alapdarabjai mellett új modelljeivel inkább a 25 év alatti korosztályt célozza meg, ebbe pedig most a csiri-csáré, harsány virágminta is belefér.
A trendiségre adnak, az árak 4000 forint körül mozognak, a választék közepes.
Women’s Secret, amitől a férfiak sem tudják távol tartani magukat
A Women’s Secretnek már a neve is azt sugallja, hogy intim női közegbe érkezünk, meghitt melltartó-mustránkat mégis megzavarta két turistafazonú úriember, hogy megtudják, hová keveredtek. Orrunk alá dugták a Google Maps kinyomtatott részletét, de nem tudtunk segíteni - mi is csak bolyongtunk a domborzati térkép 65-től (!) 90-ig ötösével számozott iksz, és az A, B, C, D, E jelölte ipszilon tengelyén.
Szerencse, hogy az üzletben nagyon segítőkészek voltak, így azt is könnyebben feldolgoztuk, hogy az öltözőfülke függönyét gyakorlatilag lehetetlen volt úgy elhúzni, hogy ne lehessen belátni. A mi akciónkhoz ez minimális adrenalint adott hozzá, a szégyenlősek kerüljék a helyzetet.
Bár jópofa a gumis vállfa, a Women’s Secret esetében a melltartók méretezésével és kényelmetlen szabásával volt némi problémánk. A 75 cés delikvens melle valahol eltűnt a push-up tengerében, a 85 cés pedig azzal küzdött, hogy bár ugyanabból a méretből akasztott le többet, míg az egyiket bekapcsolni sem tudta, a másik simán feljött rá.

A leárazásnak köszönhetően így végül egy 1500 forintos példánnyal gazdagodtunk. Az alapárak amúgy 5 és 8 ezer forint között mozognak, trendiségben erősek, és a választékban sincs hiba.
Triumph, ahol hátrány a letisztultság
Bár szabásban és formában nagyon is versenyképesek, a Triumph volt túránk legfeledhetőbb pontja. A stílus és a felhozatal itt túlságosanletisztult. A megcélzott korosztály a 35 és afölöttiek, kevés a szín, bár aki kedveli a szolid pasztellt, az itt tobzódhat.
Sajnos a legfurcsább push-up megoldást is itt láttuk: az egyik darabnál a testszínű betétet egy áttetsző, fekete necc hálóba tették bele, pont mintha egy az állatkereskedésekben cinkegombócként futó, hálóba préselt madáreleségbe futottunk volna bele. Anti-szexi.
Az eladók viszont nagyon figyelmesek, és még mérőszalag is van az öltözőfülkékben, ha végképp összezavarodnánk a méretek erdejében.
A márka itt az árat is megköveteli: 10 ezer forintos átlagra kell felkészülnünk (nem is vettünk semmit), a trendiség inkább arisztokratikus, az üzletben pedig elfért volna még jó pár szett. Mentségükre legyen szólva, hogy a boltot éppen átrendezték.
C&A, ahol még elfér a szilikonpánt
Annak ellenére, hogy a C&A nem szaküzlet, meglepően jó a felhozatal, a leárazott termékek mellett pedig szinte mindig van egyet-fizet-kettőt-vihet jellegű ajánlat (akkor is, ha a minta kicsit nagymamás).
Ami a méretet illeti, itt szembesültünk a push up legszürreálisabb változatával. Nehéz elképzelni, hogy valaki szívesen rejti el a melleit egy hamburgerzsemle méretű szivacsdarab mögé. A jelenség legalábbis eszünkbe juttatja azokat az általános iskolai időket, amikor még ésszerűnek tűnt zsebkendőt tuszkolni a trikónk alá a csábítás sikerességéért.
Szintén kritikus pont, hogy jól látható helyen elérhetjük a szilikonpántot is, ami a legnagyobb stílusszakértők szerint manapság kínosnak számít.
Az üzletben egyébként a kisebb és nagyobb adottságokkal megáldott nők is találhatnak maguknak fehérneműt, bár ha szettben gondolkodunk, csalódnunk kell: a bugyi felhozatal gyenge. Van viszont zselés betét, és nagyon jók az árak (1500-5 ezer forint), ha trendekben még van is hova fejlődni.
Egy 3600 forintos fehér szépség innen is velünk jött.

H&M, ahol a gagyit sem szégyellik kirakni
Elérkeztünk kedvenc állomásunkhoz, ahol az első vizuális sokkból észrevétlenül siklottunk át a kívülállók számára bizonyosan irritáló lányos viháncolásba. Az ocelotmintával szegélyezett retinaszaggató pink push up mellett ugyanis nem mehettünk el szó nélkül. A 85 cés kalandor találkozása ezzel a példánnyal meghökkentő volt, és pamelaandersoni magaslatokba repített minket az egyébkent tökéletes fedést biztosító próbafülkében.
Ami viszont a valós felhozatalt illeti, a választék itt volt a leggazdagabb, a gagyi vásári strasszoktól kezdve a kimunkáltabb, klasszikus darabokig szinte mindent megkaphattunk, majdnem befogadhatatlan mennyiségben.
A H&M sokat markol azért, hogy mindenkinek kielégítse az igényeit, folyamatosan rajta van a divattervezők legújabb kreációin, amiket aztán butított változatban tálal, elérhető áron, probléma pedig a méretekkel sincs. Innen sem távoztunk üres kézzel – túránk csúcsárán, 3990 forintért lett a miénk egy csipkés darab.
Mivel az anyagok minősége csak használat közben derül ki, a trendiségre, a választékra, az árakra és a próbafülkék intimitására fókuszáltunk túránk alatt, ami kettesben remek alternatíva a könnyed szórakozásra is. Rihannára roptuk, térképet bogarásztunk, szivacsmámorban úsztunk, megvolt a mi privát blikkfangunk is az öltözőfülkék mélyén, és még megfelelő melltartót is találtunk.