szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Előkerült a Victoria's Secret harminchárom évvel ezelőtti katalógusa. Retro nőideál.

A push-uppal egy új időszámítás kezdődött, volt egy ilyen gyanúnk már a nagy melltartótesztünk során is minap. Most pedig előkerült a Victoria's Secret 33 évvel ezelőtti katalógusa, és igazolta félelmeinket. A szivacs óta más a világ. A képekről szépen sminkelt, frizírozott nők mosolyognak le, testük karcsú és napbarnított, mellük pedig akkora, amekkora általában egy ilyen testhez jár: A, B kosaras. Hogy ez valóban kicsi, vagy nagy, vagy közepes, mindenki döntse el saját szemmértéke alapján.

Victoria titka 33 évvel ezelőtt
Oystermag

Utánanéztünk, a push-up már jóval előbb hódítóútjára indult, egy kanadai fehérneműgyártó – akkor Canadian Lady, később Wonderbra, the company – a harmincas évek végén rukkolt elő vele, és 1941-ben jegyezték be a szabadalmi hivatalban a mellemelő szerkezetet. A hatvanas évek feminista mozgalmai, és melltartóégetése nem tett jót a találmánynak, de igazán csak a fűzőt sikerült eltüntetni, hamar kiderült, a nők igenis ragaszkodnak a melltartóikhoz.

A Wonderbra igazi karrierje mégis csak 1994-ben tudott elkezdődni, Jean-Paul Gaultier ekkortájt kezdte el a kifutókon a ruha felett "hordatni" a modellekkel az alsóneműt, Madonna ketrecmelltartójának 22 évvel ezelőtti debütálásáról pedig nemrégiben már megemlékeztünk. Az áttörést azonban Eva Herzigova és az ő "fiúi" hozták. A Hello Boys Wonderbra-reklám akkoriban megállította az utakon a forgalmat, és számos koccanáshoz vezetett, nem csoda, hogy beválogatták az évszázad tíz legjobb plakátja közé.

Eva Herzigova óta a push-upnak áll a világ
wonderbra
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!