Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A tipikus magyar üzleti utazó jellemzően több éjszakát is eltölt tárgyalásai során külföldön, amelyhez 3-4 csillagos szállodát választ. Kedvenc közlekedési eszköze a repülő, úti céljainak toplistáját Bécs, London és Frankfurt vezeti, a Közel-keleten pedig Dubai.

A magyar üzletemberek között többségben vannak a repülővel utazók (53%), gépkocsival 34, vonattal 10, busszal 3 százalékuk indul útnak és döntően középkategóriás, 3-4 csillagos szállodában szállnak meg (79 %) -, a luxuskategóriát 13 %, az alacsony árfekvésű szállókat 10 % választja- derül ki a Business Traveller Hungary magazin és a Lufthansa - a magyar üzleti utazók szokásiat vizsgáló - felméréséből. Szállodát a megkérdezettek 38 százaléka elhelyezkedése, 35 százaléka ára alapján választ, a céges keretszerződés csak 15 százaléknál mérvadó, a felszereltség 12 százaléknál számít. Ami a szállodai szolgáltatások fontosságát illeti, az 1-5-ig terjedő skálán a legmagasabb pontszámot a wifi kapta (4,6), ezt követi a kényelmes ágy (4,3), majd a reggeli minősége (4,1). A késői check-out 3,1-es, a kávé-tea bekészítés 2,6-os, a fitneszterem 2,3-as, a business center 2,2-es osztályzatot kapott.

A magyar üzleti utazók első számú célpontja a felmérés szerint Bécs, amit London, Frankfurt, Berlin, Párizs, München, Prága, Brüsszel, Amszterdam, Milánó, Barcelona és Varsó követ. Az amerikai kontinensen New York a legtöbbet látogatott célpont, San Francisco és Los Angeles a két dobogós célállomás, a Közel-Keleten Dubai és Doha, Ázsiában pedig Peking, Szingapúr és Tokió a legnépszerűbb.

Európán belüli utazáshoz a válaszadók 59 százaléka turistaosztályt választ, 13 % premium economyt, businessen 7 % utazik, fapadoson pedig 21 % (itt több választ is megjelölhettek a kitöltők). Európán kívül 51 % a turista és 22 % a premium economy aránya, de a válaszadók 23 százaléka már businessen utazik, 3% pedig first classon. A válaszadók kétharmadát nem zavarja, ha diszkont légitársasággal kell utaznia (amennyiben jó a menetrend), egyharmada inkább sosem repül velük: 26 % igyekszik kerülni őket, 7 % viszont inkább átszállással repül, de nem ül fel fapadosra.

A Malév hiányát viszont nagyon megérzik az üzletembereink: a válaszadók fele úgy véli, a nemzeti légitársaság kiesése óta az utazás drágább lett és nehezebben érik el úti céljukat, 26 % ugyan érzi a változást, de kompromisszumos megoldásokkal eljut a kiválasztott desztinációba, míg 24 % nem lát különbséget.

 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!