Tetszett a cikk?

Kampányt indított az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesülete az egészségtudatosság növeléséért, és azért, hogy minél többen megismerjék az innovatív terápiás lehetőségeket.

A "Van tovább" mottóra épülő kampány üzenetei óriásplakátokon, magazinokban és orvosi várótermi szórólapokon jelennek meg – mondta Némethi Erika, az egyesület igazgatója pénteken Budapesten.

Hozzátette: a kampányt azért tartották szükségesnek, mert Magyarországon tilos vényköteles gyógyszert reklámozni, így az új, innovatív fejlesztésű készítményekről egyáltalán nem vagy csak igen keveset tudnak az emberek.

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) idén nyilvánosságra hozott adataiból kiderül, hogy a gyógyszerekre fordított kiadások szorosan összefüggnek a születéskor várható élettartammal és a felnőttkori halálozással – mondta Rékassy Balázs, az AIPM kommunikációs munkacsoportjának vezetője. Hozzátette, hogy a gyógyszeripari innováció "egészségnyereségre" gyakorolt hatása egyértelműen kimutatható az OECD harminc országának 2000-2009 közötti adatait vizsgálva.

A születéskor várható élettartam 1,74 évvel növekedett a vizsgált országokban, ami más tényezők figyelembevétele mellett is 73 százalékban az innovatív terápiáknak köszönhető.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!