Különösen a budapesti kisföldalatti megállóinak autentikus csempe és mozaik díszétéseit dicséri a Telegraph a világ legjobb metróvonalait bemutató összeállításában.
Az 1896-os megnyitásával Európa egyik első földalatti vasútvonalaként számon tartott kisföldalatti, bár a lap szerint tűzvédelmileg nem a legtökéletesebb, még mindig a kontinens egyik legbájosabb, mélyben zakatoló tömegközlekedési eszköze.

A stockholmi metró valósággal úszik a művészetben, leghíresebb, barlangszerű megállója, a Solna pedig külön turistalátványosságnak számít.

Az indiai Delhi közlekedése enyhénszólva kaotikus, ám a föld alatt mégis egy pedánsan rendben-és tisztán tartott, a város népességére optimalizált metróhálózat cáfol rá az Indiával kapcsolatos sztereotípiákra.

Szentpétervár földalatti vasútvonalai a moszkvai metróéhoz hasonló, régi idők pompájával támadó, grandiózus megállóiról híresült el, melyek mennyezetén megszokott látványnak számítanak az antik csillárok.

A londoni metró Európa legjelentősebb, egyben legfuturisztikusabb elemekkel rendelkező földalatti közlekedési hálózata, melynek bejárása túlmutat az egynapos kirándulás időkeretein.
