Tetszett a cikk?

A legtöbb cég a bérek tekintetében nem tudott lépést tartani az inflációval – a Rewin elemzése szerint. Az adózási szabályok idei változtatása épp ezért is hozta kedvező helyzetbe a csekély értékű ajándék opcióját. A karácsony közeledtével jelentősen megnőtt a kereslet az utalvány formájában, széles körben felhasználható jövedelemkiegészítés iránt, amelyet jobban érékékelnek a munkavállalók és elköteleződésük is növelhető.

A munkáltatók 90 százaléka tervezett be idénre valamekkora mértékű bérfejlesztést, azonban alig 5 százalék tudta a jövedelmeket olyan szinten emelni, hogy az inflációt teljes mértékben semlegesítse és ne változzon a fizetések vásárlóereje. Emellett a cégeknek, vállalatoknak költségeik emelkedésével is szembe kellett nézni, így olyan jövedelemkiegészítő forma felé terelődött a figyelmük, amely költséghatékonyan segíthet a probléma enyhítésében.

A csekély értékű ajándékkal kapcsolatos szabályok idén év elején változtak, így legfőbb előnyévé vált, hogy évente már három alkalommal adható, összesen mintegy 80 ezer forint értékben, adóterhe pedig 33,04 százalék, így jóval kedvezőbb adózású, mintha ugyanezt az összeget bérként utalva fizetnék ki. Ezt az összeget például karácsonyra is ki lehet adni, így azoknak a társaságoknak, amelyeknek még maradt kerete, érdemes az év végi pulykapénz egy részét, vagy egészét utalványban adni.

Az egyre növekvő népszerűséghez azonban az is hozzájárult, hogy a munkáltatók ezen keresztül is igyekeznek csökkenteni a fluktuációt és megtartani a munkavállalóikat. Ezt a törekvést, illetve annak eredményességét jól alátámasztja, hogy a partnereiktől érkező visszajelzések is azt mutatják: a munkavállalók ezt a fajta jövedelemkiegészítést sokkal jobban értékelik, jobban megbecsülve érzik magukat, mintha hasonló összeget a fizetésükkel együtt kapták volna meg.

Ezen pozitívumoknak is köszönhetően az év végi ünnepek közeledtével még jobban megnőtt a kereslet az utalványok iránt: a Rewin saját adatai szerint az év első kilenc hónapjában 22 százalékkal több vállalkozás használta ki ezt a lehetőséget utalványban, 2023. azonos időszakához képest, miközben a cégek által vásárolt utalványok értéke 57 százalékkal emelkedett éves összevetésben. A Rewin ügyfelekkel való folyamatos egyeztetésből kiderült, hogy leginkább az egy főre kiadható maximális összeg jelentős emelkedése miatt az év végi időszakban közel kétszer annyi cég tervezi ezt a juttatást utalványban kiadni mint tavaly. Összegben azonban a tavalyinál háromszor több utalványt oszthatnak ki kedvező adózással, csekély értékű ajándék formájában. Ezek az adatok arra is engednek következtetni, hogy egyre több cég építi be javadalmazási rendszerébe az utalványokat és tekint erre a juttatási formára stabil alapként.

Az utalványpiac meghatározó szereplője 2025-re az ideinél is nagyobb népszerűségre számít, várakozásaik szerint egyre több cég ismeri fel, hogy a munkavállalói elköteleződést is növelhetik ezzel a költséghatékony juttatási formával. További előny, hogy a Rewin utalványai nem névre szólóak, széles körben – többek között élelmiszerre, ruházkodásra, háztartási cikkekre – beválthatók, illetve az alkalmazott családtagja is a kedvezményezettek között lehet.

További információkat az utalvánnyal kapcsolatban itt olvashat.

Ezt a cikket nem a hvg.hu szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről itt olvashat: (link)