HVG Extra Pszichológia
HVG Extra Pszichológia
Tetszett a cikk?

Mert nap mint nap mesélünk.

Az alábbiakban az amerikai Carmine Gallónak, a hatásos beszéd elismert szakértőjének számos tippjéből közlünk néhányat, amelyek segíthetnek abban, hogy inspiráló, motiváló mesélőkké váljunk.

1. Keressünk inspirációt! Beszéljünk lelkesedésünk tárgyáról!

Az inspiráló történetmesélők maguk is inspirálódnak valahonnan. Tisztában vannak azzal, mi motiválja őket, és megosztják hallgatóságukkal, amiért lelkesednek.

2. Fogalmazzuk át a történetet magunknak, mielőtt elmondanánk másoknak!

A belső történetünk nagymértékben befolyásolja, hogy mennyire tudjuk felkelteni mások figyelmét. Bizonyos meggyőződések korlátozhatják a bennünk rejlő potenciált. Ha nem hiszünk abban, hogy elsajátíthatjuk a nyilvános beszéd művészetét, valószínűleg nem is fog menni. Vizsgáljuk meg belső narratívánkat! Vegyük észre, jellemzően mely állításokat ismételgetjük magunkban, majd fogalmazzuk át az állítást pozitív formában.

Rendelje meg online!
HVG Extra Pszichológia

3. Szerepeltessünk történetünkben egy hőst, akivel azonosulni lehet, aki legyőzi a nehézségeket, és értékes leckét tanul meg.

Oprah Winfrey, amerikai televíziós műsorvezető klasszikus narratív technikával inspirálja a hallgatóit: indítsunk a kezdeti nehézségek felől, segítsünk a hallgatóinknak meglátni magukat a történetben, és a tapasztalatból vonjuk le a tanulságot.

4. Építsünk fel egy történetet három lépésben!

Peter Guber, a Mandalay Entertainment Group elnök-vezérigazgatója szerint bárki képes felépíteni egy történetet három lépés segítségével:

1. Keltsük fel hallgatóságunk figyelmét egy kérdéssel vagy egy érdekfeszítő állítással.

2. Szőjünk történetet a küzdelem köré, amely végül a nehézségek legyűréséhez vezet.

3. Villanyozzuk fel hallgatóságunkat a cselekvésre ösztönzéssel.

5. Lássuk meg az összképet, mielőtt belevetjük magunkat a részletekbe!

Minden nagyszerű történetnek kell egy cím. A cím vagy kulcsmondat megragadja hallgatóink figyelmét, és kontextusba helyezi a narratívát. Konkrétnak, tömörnek és „Twitter-barátnak” (vagyis legfeljebb 140 karakter hosszúságúnak) kell lennie.

További 5 tippet olvashat Tanács Eszter cikkében a legújabb HVG Extra Pszichológia magazinban, amelyben valósággal, realitással, történeteinkkel foglalkozunk.

Fizessen elő a magazinra, most sokféle kedvezmény várja.


HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!