szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Agent Provocateur újabb reklámmal sokkolja a vásárlókat, ezúttal Miss AP a házába invitál bennünket, ahol pikáns leckéket kaphatunk alsónemű viseletből.

A 20- as éveket idéző reklámfilm, az Agent Provocateur-re oly jellemző enyhe sado-mazo jellemvonásokat is hordozza. A főszerep ezúttal meglepő módon Maggie Gyllenhaal-é, akiről közönség nagyobb hányadának nem a fűző, a harisnyatartó vagy provokatív képek jutnak az eszébe, noha a Titkárnő című filmben 2002-ben James Spader alkalmazottaként nem volt kifogása egy kis fenekelés vagy más, átlagostól eltérő erotikus akció ellen.

A férfiak pénztárcájának szól
Hogy az AP Maggie-t választotta, nagy port kavart a kritikusok körében, amivel kapcsolatban az Agent Provocateur egyik alapító tagja Serena Rees így nyilatkozott: „Maggie nem a szokásos szexszimbólum, hanem érdekes kinézetű, magabiztos és gyönyörű, mégpedig egy kevésbé fenyegető formában, ami sokkal rokonszenvesebbé teszi őt, nem csak a férfiak, de a nők körében is.” Ami akár még igaz is lehet. Az egyik túlságosan is szókimondó újságírói kritika szerint Maggie-nek ugyan fantasztikus a teste, de a feje olyan ronda, hogy az nem fogja a férfiakat pikáns ruhanemű vásárlásra sarkallani, pedig a reklám pajkos egymást simogató lányai inkább a férfiak pénztárcáját kívánja nyitogatni.

Az Agent Provocateur trendet és divatot alkotó kollekciója 1994-ben debütált a piacon. Az első bolt a londoni Soho-ban nyitott, és azóta a cég 2,5 milliárd dolláros kereskedelmi óriássá nőtte ki magát. Az AP ma már 29 üzlettel büszkélkedhet, és Párizstól Las Vegasig szinte minden nagyobb városban jelen van. A márkának olyan rajongói vannak, mint Paris Hilton, Christina Aguilera, Carmen Electra vagy Lilly Allen. Az AP ismertető jegyei, a szexuálisan inkább frivol frufru szoknya, a tömérdek csipke, na meg a vad harisnyatartó kreációk beszivárogtak a kevésbé exkluzív, tömegízlést kielégíteni kívánó fehérnemű láncok (Primark, Marks & Spencer) modelljei közé is. Maggie Gyllenhaal szuggesztív képei egyáltalán nem csúnyák, de tény, hogy karakteresebbek és kevésbé babydoll-osak, mint az előző reklámkampány képei Kate Mossal. A híres Miss X álmai Moss bevallása szerint, egyik kedvenc munkája volt, és a filmet Mike Figgis hollywoodi rendező készítette.


Ennek ellenére a kampány nem volt olyan nagy hatással a közönségre, mint a régebbi anyagok, Deta Von Tees-szzel (burleszk színésznő, Marilyn Manson ex-neje) vagy Kylie Minouge-gal. Ennek az lehet az oka, hogy az Agent Provocateur reklámok egyre inkább fotós anyaggal dolgoznak, ahol a képeket művészi megjelenítéssel, sokat sejtető hangokkal, szuggesztív vágással támogatják. Maggie Gyllenhaal képeit is pikáns rajzfilm figurákkal köti össze a rendező, és a színésznőt nem láthatjuk sem beszélni, sem mozogni. Kate Moss-szal is hasonló volt a helyzet.

Ez a - kicsit csalódást keltő - dramaturgia részint azért alakult, hogy a prűdebb közönségnek is befogadható legyen a reklám, másrészt pedig azért, mert a mai napig leghíresebb (és messze a legjobb) Agent Provocateur reklámfilmet Kyle Minouge-gal több országban is betiltották. Kylie-t kizárólag a mozi nézők láthatták a botrányos kisfilmben, na és persze az internet felhasználók. A pöttöm énekesnő egy vörös bársony műbika háton lovagolja pihegősre magát átlátszó, rendkívül sokat sejtető fekete csipke fehérneműben, majd amikor izzadt testtel leszáll a bikáról, megkéri a férfi nézőket, hogy legyenek szívesek és álljanak fel.


Ennek ellenére vitathatatlanul eredeti a mostani kollekció is, bár a merészebb PVC modellekhez bizony mi halandók és hétköznapiak soha nem érhetünk fel, férfi olvasóinkat nyugodtan arra bátorítjuk, tartsák karban a fantáziájukat, és látogassák gyakran az AP weboldalát.

Krisztina O'Brien

Három hónap alatt 8,2 milliárdot loptak el kibercsalók Magyarországon

Három hónap alatt 8,2 milliárdot loptak el kibercsalók Magyarországon

Több mint százmillió forintnyi pénzt szórt véletlenül az utcára egy chicagói pénzszállító autó

Több mint százmillió forintnyi pénzt szórt véletlenül az utcára egy chicagói pénzszállító autó

Cseh katapult: beárazták a valaha készült legjobban gyorsuló Skodát

Cseh katapult: beárazták a valaha készült legjobban gyorsuló Skodát

Több mint 30-szor gyújtott be a NASA a „majdnem-hajtóművet”, és erre nagyon jó oka volt

Több mint 30-szor gyújtott be a NASA a „majdnem-hajtóművet”, és erre nagyon jó oka volt