szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Királyi váró a Nyugati pályaudvaron, vörös szőnyeg a peronon, egy steward felkapja a bőröndünket, mutatja az utat a tikfa borítású vonaton a saját hálókabinunkig, ahol bársony függönyök, nemesfa bútorok, a kabinhoz tartozó saját mosdó vár ránk. Ki gondolná, hogy a megszokott és ismert lehetőségeken kívül Magyarországon mást is tartogathat a vonatozás?

A vasút aranykorát és fellendülését a gőzmozdony megjelenése indította el a XIX. század elején. A vonat tömegközlekedési eszközzé vált, nemcsak Európában és Észak-Amerikában, hanem az összes földrészen meghatározó személyi és áruforgalmat bonyolítottak segítségével. 1864-ben egy amerikai iparos, George Pullman luxus vasúti kocsit tervezett az angliai felső középosztály részére. Az 1870-es években jelentek meg az első hálókocsival közlekedő luxusvonatok Nagy-Britanniában, és a történelem során először ezeken szolgáltak fel ételt a fedélzeten.

A cikk folytatását, a fotókat és a videókat a travelline.hu oldalán találja, kattintson!

Samsung? Google? Ugyan! Saját összehajtható telefont készített egy diák

Samsung? Google? Ugyan! Saját összehajtható telefont készített egy diák

Tavaly a dolgozók harmada távozott a gyermekvédelemből

Tavaly a dolgozók harmada távozott a gyermekvédelemből

Viharfelhőhöz küldött egy drónt Japán, és ez segíthet megvédeni a városokat a villámlástól – videó

Viharfelhőhöz küldött egy drónt Japán, és ez segíthet megvédeni a városokat a villámlástól – videó

A politikai teflon: négy oka van, hogy Magyar Péter támadhatatlan, és a szavatosságuk lejárhat

A politikai teflon: négy oka van, hogy Magyar Péter támadhatatlan, és a szavatosságuk lejárhat