4,8 millió óra egy netes játékra
Május 22-én volt 30 éve annak, hogy arcade gépeken a játéktermekbe került a legendás Pac-Man. A siker titkát máig sem érti senki, de az eredeti ötlet generációk óta rabolja el a szabadidőt az emberektől. Legutóbb éppen a Google főoldalán pazarolt el 4,8 millió órát az emberiség az életéből Pac-Man miatt.
Pac-Man karakterét, a sárga figurát a japán Namco cégnél dolgozó Ivatani Toru találta ki harminc éve: 1980. május 22-én dobták piacra. Senki sem gondolta volna akkor, hogy ekkora siker lesz a teljesen egyszerű öltetből. Van egy sárga pont (vagy gömb, vagy korong - igény szerint), amely kis pöttyöket és gyümölcsöket eszik egy labirintusban araszolva. Ellenfelei kis szellemek (vagy szörnyek, vagy gonosz lények - igény szerint), akik a nyomában lihegnek. Pac-Man feladata az, hogy megegyen minden kis fehér pöttyöt úgy, hogy ne érjenek hozzá üldözői, viszont ha sikerül elérnie egy korlátozott darabszámban fellelhető nagyobb méretű fehér pöttyöt a pályán (amely kis időre sebezhetetlenné teszi), akkor máris ő üldözheti ellenfeleit, akik ezt láthatóan nehezen viselik.