szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A minimalizmus számos művészeti ágban megjelenik, de a reklámszakmában különös jelentősége van. A legjobb szűkszavú hirdetések sokatmondóak és egyben szellemesek.

Leonardo da Vinci ötszáz évvel ezelőtt azt mondta: "Az egyszerűség a kifinomultság csúcsa." Moliére később úgy fogalmazott: "Az egyszerűség a legjobb sorvezető". "A kevesebb több" mottóját azóta is sokan hangoztatják, legyen szó ruháról, épületről, enteriőrről vagy egyéb szűkre szabott művészi megnyilvánulásról. A reklámszakma pedig - ahol az alapvető feladat a termék vagy szolgáltatás eladása - olyan kreatív agyakat foglalkoztat, akik néha megismételhetetlen alkotásokat hoznak létre a civilizációs jelrendszerrel variálva. A tökéletes hirdetés ismérveivel bírnak azok a minimalista reklámok, melyek a nézők asszociációs és logikai képességeire hatnak, sőt, még meg is nevettetnek. A boredpanda.com összegyűjtötte a legjobbakat.

A Playboy 31. születésnapja alkalmából a brazil Neogama ügynökség készítette ezt a plakátot 2006-ban. A minimalizmus térhódításával, úgy tűnik, a szőrpamacsnak is karcsúsodnia kellett.

A minimál netovábbja
neogama

A Durexnek két zseniálisan szűkszavú hirdetés is készült. Az egyik a mérettel hódít, a másik többletjelentésével: a felelőtlen szex egyik lehetséges következményével ijesztget.

Ő az a híres férfi, aki három lábon jár
Moe Awsem
Az óvszer olcsóbb, mint a gyerekhordozó
espiraldp

A következő optikahirdetésből megtudjuk, hogy a szemüveg nem csupán öltöztet, de új személyiséggel is felruház.

Egy szemüveges bombázót nehezebb meghódítani
lg&f
Kamionos versus professzor
lg&f
A pokolfajzat bekeretezve divattervező
lg&f

Az alábbi kalaphirdető fején találta a szöget. "A kalap teszi" - szól a szlogen.

A kalap teszi... az embert. Hitler és Chaplin között csupán ennyi a különbség.
serviceplan
A Lego a gyerekek kreativitását fejleszti, ezek a képek pedig tökéletesen kifejezik a kicsik képzeletvilágát.
Repülő-repülő, óvodai kerülő
Blattner Brunner
Talált, süllyedt
Blattner Brunner

A Saatchi&Saatchi argentín fiókjának kreatívjai egy gyerekkórház népszerűsítését kapták feladatul. Az ötletes reklámban színekkel érzékeltetik, hogy mit szeretne a szülő, és mit csinál helyette a gyerek.

„Persze kisfiam, hintázz nyugodtan!”
saatchi&saatchi
Le fog jutni a gyerek, de nem biztos, hogy úgy, ahogy anyja szeretné
saatchi&saatchi

Ez a házasságterápia-hirdetés egy szójátékra kéri fel a nézőket. Ha a Me (azaz én) szónak kivágjuk, majd megfordítjuk az első betűjét, kijön a megoldás minden párkapcsolati problémánkra: We (azaz mi).

Párapcsolati egyszeregy
richter7

A Music Television kérésére készült az alábbi kép: gyásztávirat Michael Jackson emlékére.

R.I.P.
bbdo

A legnépszerűbb közösségi oldal minden reklámozó álma. A Facebook népszerűségét azonban arra is fel lehet használni, hogy vitassák a behálózó jelenséget. Egy betű betoldásával pedig a kreatívok megfogalmazták mindezt: faceabook, azaz vegyél elő egy könyvet, ahelyett, hogy állandóan a neten lógsz!

Logout!
Brickman
hvg.hu Shake

A legkiakasztóbb Photoshop-bakik

A számítógépes fotóprogrammal tökéletesen el lehet ferdíteni a valóságot. Megesik, hogy mégis tökéletlen lesz a végeredmény. Összegyűjtöttük a legkiakasztóbb Photoshop-bakikat.

Szoboszlai és Kerkez is megelőzi Messit és Neymart, Sallai pedig Ronaldót

Szoboszlai és Kerkez is megelőzi Messit és Neymart, Sallai pedig Ronaldót

Megszűnt az áramellátás több csongrádi településen

Megszűnt az áramellátás több csongrádi településen

A különleges erők egy katonája robbanthatott Trump szállodája előtt

A különleges erők egy katonája robbanthatott Trump szállodája előtt

Elefántok falhatják fel az eladatlan karácsonyfákat Berlinben

Elefántok falhatják fel az eladatlan karácsonyfákat Berlinben