A nagy húsvéti sonka teszt: vákuumcsomagoltat inkább ne!
A húsvéti csemegék forgalmazói között éppúgy megtalálhatóak voltak a legnevesebb hazai húskészítmények gyártói és...
A húsvéti csemegék forgalmazói között éppúgy megtalálhatóak voltak a legnevesebb hazai húskészítmények gyártói és forgalmazói - a Pick, a Kapuvári Hús Zrt. -, mint a cseh importtermékek - olvasható a Kosár magazin weboldalán.
Általános tapasztalat, hogy a sonkák íze nem volt megfelelő, túl sósak, jellegtelenek vagy éppen főtlenek voltak, de akadt romlott is. A legtöbb címkén nem, vagy csupán alig kivehetően lehetett elolvasni az összetevőket; pozitív példa a TESCO sajátmárkás csemege karaja, itt a címkén minden szerepelt, ami csak kellett. A zalai felvágott alakjára emlékeztető karajnak egy nagy hibája volt: nem volt jó íze.
Az értékelés a "külső", az "állomány", az "illat" és az "íz" meghatározott szempontjai szerint zajlott. Az adható 20 pontból a legtöbb tesztelt termék 16 pontos, "jó" értékelést kapott. A legtöbb pontot - 17,3 - a Sült ízesítésű, fűszeres pulyka combsonka kapta, melyet a pécsi eFeF Kft. forgalmaz. A baromfisonkák között az utolsó helyen végzett a Galli-Coop Zrt. által forgalmazott pulyka alsócomb, amely bár a minőségmegőrzési időn belül volt kapható, ízre és szagra romlott volt. Sertés kategóriában a győztes termék - csupán "jó" minősítéssel - a Kapuvári füstölt-főtt felezett tarja lett.
A tesztelt termékek nagy része húspépszerű, többszínű és ragadós volt. Olyan húsvéti "finomság" is akadt, melynél a csomagolásból való kibontásakor a hús és a fólia között ragadós nyálka képződött. A magazin arra inti a fogyasztókat, hogy vásároljanak körültekintően, nézzék meg jól, mi kerül az ünnepi kosárba.