szerző:
life-style.hu
Tetszett a cikk?

Milyen feladataink vannak, annak érdekében, hogy a kerékpáros közlekedés tovább terjedjen?

Milyen feladataink vannak, annak érdekében, hogy a kerékpáros közlekedés tovább terjedjen? A kerékpáros közlekedés futótűzként terjed Magyarországon. Egy februárban publikált EU-s kutatás szerint Magyarországon a lakosság 19%-a közlekedik rendszeresen kerékpárral, ezzel Hollandia után – Dániával közösen – a második helyen vagyunk az európai rangsorban. A mérések szerint ez a szám növekszik, nem csak Budapesten, hanem országosan is.

gyá

A kerékpárral közlekedők számának emelkedése a leghatékonyabb eszköze a balesetek csökkentésének. Nemzetközi kutatások igazolják, hogy minél több a kerékpárral közlekedő az úton, a közlekedésben résztvevők annál inkább megtanulják az együtt közlekedést, csupán ettől kimutathatóan csökken a balesetek száma.

A Magyar Kerékpároskub és a Critical Mass mozgalom már eddig is nagyon sokat tett a kerékpáros közlekedés elterjesztésének érdekében. Például:

• Az április 30-i hétvégén az ország 17 városában megtartott Critical Mass felvonulásokon 40 ezer ember kerékpározott.

• Elkészítettünk és a támogatóink jóvoltából 1000 példányban ki is nyomtattuk a kerékpározni vágyók indulását segítő MK Kisokos kiadványunkat.

• Kampányokat szervezünk (Bringázz a munkába!, Helyben vedd meg!)

A kerékpáros szervezetek sokat tudnak tenni, azonban nem tudnak jogszabályokat alkotni, utakat építeni, országos reklámkampányt finanszírozni, pedig ezek is nélkülözhetetlenek a kerékpáros közlekedés terjedéséhez.

• A Magyar Kerékpárosklub véleménye szerint úgy kell a jelenlegi jogszabályokat átalakítani, hogy azok segítsék a kerékpáros közlekedés fejlődését. Ilyen pl. a KRESZ: a készülő új szabálykönyvnek tartalmaznia kell a kerékpározást segítő szabályokat, és nem szabad benne hagyni a kerékpáros közlekedést akadályozó paragrafusokat. (Például változtatni kell a különböző kerékpáros infrastruktúrák kötelező használatát rendező paragrafusokat).

• Az utak építésénél, átalakításánál alkalmazni kell a már ma is meglévő forgalomtechnikai eszközöket, amelyekkel segíteni lehet a kerékpárosok egyenrangú közlekedését.

• Emellett kampányokkal, reklámokkal, kiadványokkal és elsősorban a média pozitív hozzáállásával segíteni kell a közlekedésben a partnerség kialakítását!

Ha javítani akarunk városaink, településeink általános közlekedési helyzetén, akkor tegyünk meg mindent annak érdekében, hogy ne az egyéni gépjármű legyen az egyetlen közlekedési alternatíva. Ennek érdekében érdemes a kerékpáros közlekedést népszerűsíteni. Ha már nem csak a civilek mozdulnak meg ennek érdekében, hanem az ezért tenni tudó állami és önkormányzati felelősök és velük közösen a média is, akkor érhetünk a közös célunkhoz!

A kalandos életű milliárdos a legnagyobb brit szexuális zaklatási ügyet hagyta hátra halála után

A kalandos életű milliárdos a legnagyobb brit szexuális zaklatási ügyet hagyta hátra halála után

Bepoloskázott rabok segítségével emeltek újabb vádat egy börtönben ülő moszkvai képviselő ellen

Bepoloskázott rabok segítségével emeltek újabb vádat egy börtönben ülő moszkvai képviselő ellen

A lefejezett Hezbollahnak megkönnyebbülés a tűzszünet, a kérdés, hogy pusztítóbb fegyverekkel tér-e vissza

A lefejezett Hezbollahnak megkönnyebbülés a tűzszünet, a kérdés, hogy pusztítóbb fegyverekkel tér-e vissza

EU-sítják a Google keresőt, észre fogja venni

EU-sítják a Google keresőt, észre fogja venni