szerző:
hvg.hu

Lehet marketingfogás, lehet a rajongás kifejeződésének netovábbja, és lehet egy jótékonysági felhívás is, ha a hírességekről játékfigura készül. A Beastie Boys esetében mindhárom a cél. A limited edition hip-hop csapat 750 dollárt kér 26 centis másaiért. De ki ad érte ennyit?

750 dollárért árulja magát a Beastie Boys. Ezért az árért a lelkes B-Boys hívő megkapja MCA-t, Mike D-t és Ad Rockot, továbbá még három váltás fehér overált, három bakancsot, három golyóálló-mellényt, három távcsövet, kitűzőket és kézi fegyvereket. A nyolcvanas évek emblematikus hip-hop bandája kiadta ugyanis saját GI Joe alteregóját.

A zenekar nemrég rukkolt elő legújabb, nyolcadik lemezével, a Hot Sauce Commitee Part Two, melynek Don’t play no game that I can’t win című számához elkészült egy 11 perces videóklip, a játékfigurák főszereplésével és egy lövöldözős, jetis, thrilleres, vérfolyós történettel megspékelve, mely nem hazudtolja meg a fiúcsapat eddigi munkássságát.

A kérdés, hogy ki fog ennyi pénzt kiadni a babákért? Bár még rátesznek egy lapáttal és ajándékként mellékelik az együttes Beastie Boys Anthology kétalbumos nosztalgiakollekcióját, egy képeskönyvvel a zenekar utóbbi harminc évének legjobb pillanatairól, az átszámolva 142 ezer forintot kóstáló, limited edition szett várhatóan nem lesz bestseller. De nem is ez a cél, írják a honlapon, a bevételt ugyanis állítólag két gyermekrákkal foglalkozó alapítvány között osztják majd fel.  

©

Körülnéztünk a celeb-baba felhozatalban és kiderült, hogy a holt sztárokról mintázott játékfigurák ritkaságaihoz ennél jóval olcsóbban hozzá lehet jutni. Michael Jackson 1980-as babáját például 390 dollárért árulják az interneten, Shirley Tempel 1930 óta gyártott, szigorú eredetiségi jegyek alapján kategorizált porcelánfigurája pedig 495 dollárért kapható.

Spice Girls babák ma már nem készülnek

A sorozatgyártott celebfigurák, melyeknek nincs gyűjtő értékük, 10-20 dollárért kelnek el a boltokban; a Spice Girls a Wikipédia szerint például ötmilliót adott el 1997 és 2000 között. Számos előadó él a marketingnek ezzel a formájával, ám Magyarországon hiába keresnénk a polcokon az összetöpörödött énekeseket. Az egyik hazai játékforgalmazó kérdésünkre elmondta, hogy itthon sem Britney Spears, sem Michael Jackson, sem a kelendő Spice Girls babákat nem forgalmazták.

©

"Nem volt érdemes behozni ezeket a termékeket. Túl drágák, és azok a gyerekek, akik még babáznak, nem ismerik ezeket a hírességeket" - nyilatkozta a játékkereskedő. Még az igen kedvelt Hannah Montana sem kapható itthon, csupán néhány kiegészítője. "Elvis Presley-t árultunk hat-nyolc évvel ezelőtt, akkor a 15 centis baba ötezer forintba került, ez már drágának számít a játékáruk között". Állítólag az ilyen jellegű termékeket leginkább gyűjtők keresik, azok pedig máshol szerzik be rajongásuk tárgyát. Az interneten például: az ebay, az Amazon és egyéb webáruházak tökéletes piacterei ezeknek a portékáknak.   

Monroe baba gyűjtőknek
©
Felnyithatja az amerikai atomtemetőt a globális felmelegedés

Felnyithatja az amerikai atomtemetőt a globális felmelegedés

Nem tartott sokáig a „természetellenes” moldovai kormány

Nem tartott sokáig a „természetellenes” moldovai kormány

Majd kétmilliárd eurós veszteséggel zárta az első félévét a Vodafone

Majd kétmilliárd eurós veszteséggel zárta az első félévét a Vodafone

Kibertámadás érte a brit Munkáspárt informatikai rendszerét

Kibertámadás érte a brit Munkáspárt informatikai rendszerét

A Jobbik is végrehajtást indít a Pesti Srácok ellen

A Jobbik is végrehajtást indít a Pesti Srácok ellen

Rekordot jelentett be Szijjártó Péter

Rekordot jelentett be Szijjártó Péter