Bővíteni kell a világ repülőtereit
Az air cargo forgalom ennél is nagyobb mértékben, 15,3%-kal 91 millió tonnára nőtt.
Az air cargo forgalom ennél is nagyobb mértékben, 15,3%-kal 91 millió tonnára nőtt. A belföldi utasforgalom 5,8%-kal, míg a nemzetközi 7,7%-kal haladta meg a 2009-es szintet, a fel-és leszállások száma pedig 1,1%-kal 74 millióra nőtt. A repülőterek több mint kétharmada számolhatott be növekvő forgalmi adatokról, míg a többiek átlagosan 4,1%-os visszaesést jeleztek. 2010-ben a legnagyobb - 13,2%-os – növekedést a Latin-Amerikában és a Karib-tengeri térségben található repülőterek érték el, a további sorrend: Közel-Kelet (12%), Ázsia és a Csendes-óceáni régió (11,3%), Afrika (9,5%), Európa (4,3%) és Észak-Amerika (2%).
Angela Gittens, az ACI vezérigazgatója a jelentés kapcsán felhívta a figyelmet arra, hogy a növekvő tendencia miatt a világ valamennyi régiójában haladéktalanul hozzá kell kezdeni a repülőterek bővítéséhez és a navigációs rendszerek modernizálásához. Szerinte a nemzetközi légiközlekedés biztonságos, hatékony és fenntartható működéséhez a jövőben az egyes országok kormányainak szorosabb együttműködésre kell ösztönözniük a repülőtereik üzemeltetőit. Az ACI elemzői úgy vélik, hogy a világ légiforgalmában egyre nagyobb szerepe lesz a Közel-Kelet országainak, ezen belül is elsősorban az Egyesült Arab Emirátusoknak és Katarnak, ahol hatalmas összegeket fordítanak a légitársaságok flottafejlesztésére és az ottani repülőterek bővítésére.
Ugyancsak jelentős forgalombővülés várható Indiában, Kínában és az ázsiai, illetve Csendes-óceáni térségben is. Az ACI előzetes számításai szerint, az idei év első hat hónapjában az ágazat a globális utasforgalom tekintetében legalább 6%-os növekedést ért el, de a második félév során a magas üzemanyagár, a hitelválság, az árfolyamok állandó változása, az amerikai gazdaság lassuló növekedése és az emelkedő munkanélküliség az iparág fejlődése ellenében hat.