Az Amerikai Családszövetséghez tartozó One Million Moms nevű csoport azt állítja: az NBC arra használja a nyilvánosságot, hogy aláássa a családi értékeket, a házasság szentségét azzal, hogy megpróbálja újradefiniálni a házasságot. "Ezek a dolgok ártalmasak a társadalmunkra, ez a műsor kárt tesz a kultúránkban" - fogalmazott a csoport az NBC tévén szeptember 11-én debütáló szériáról.
A The New Normal című sorozatban egy lányát házasságon kívül nevelő nőt, akinek le kellett mondania a továbbtanulásról, amikor teherbe esett, azzal a kéréssel keres meg egy meleg pár, hogy béranyaként szülje meg gyermeküket. A fizetség elegendő lenne jogi tanulmányaira.
A beharangozó reklámfilmben a nő déli konzervatív keresztény nagyanyja rasszistaként és melegellenesként jelenik meg, és unokája szemére hányja, hogy miért nem ment abortuszra, amikor fiatalon állapotos lett. A trailer egy részletében a meleg pár megkérdi a nőt, hogy gondot okozna-e neki, ha két férfitől vállalna béranyaságot, mire a nő azt válaszolja: "A család, az család, a szerelem, az szerelem".
A "családvédők" arra szólították fel támogatóikat: elektronikus levélben kérjék az NBC-t, hogy ne sugározza a sorozatot, illetve jelentsék be a tévének, hogy családjuk nem fogja nézni ezt a műsort.
Ryan Murphy, a sorozat alkotója és rendezője a bojkottra reagálva kijelentette: érdekesnek találja, hogy a csoport úgy foglalt állást a sorozattal szemben, hogy még nem is látta. Mint hozzáfűzte: reméli, hogy ha megnézik a szériát, megszeretik.