szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Idén hetvenöt éves a Nescafé, amelynek neve Magyarországon szinte eggyé vált a vízben oldódó kávéval.

A Nescafé történelme 1929-ig nyúlik vissza, amikor a New York-i tőzsdekrach és a kávé árának összeomlása után rengeteg kávé maradt egy brazil bank nyakán.

A pénzintézet tulajdonosa levelet írt a Nestlé igazgatótanácsa elnökének, Louis Dapples-nek, aki korábban a banknál dolgozott. Azt kérdezte tőle, lehetséges lenne-e vízben oldódó kávékockákat gyártani, hogy eladhassák a készletet.

Tízéves kutatásra volt szükség, amíg megszületett a megoldás, és 1938-ban piacra dobták Svájcban és Nagy-Britanniában, majd egy évvel később az Egyesült Államokban az új terméket. 1943-ban szerepelt az amerikai katonák élelmiszeradagjainak listáján, és két gyár is nyílt az Egyesült Államokban.

A konszern továbbra is invesztál a termékbe, és bejelentette, hogy 2020 végéig 500 millió svájci frankot (122 milliárd forintot) ruháznak be a kávéval kapcsolatos fenntartható programokba.

A Nescafé éves forgalma körülbelül 10 milliárd svájci frank (2434,5 milliárd forint).

Bezárják London két legikonikusabb, történelmi piacát

Bezárják London két legikonikusabb, történelmi piacát

Akkora mágneses tornádók kavarognak a Jupiteren, hogy a Földnél nagyobb ködöt hoznak létre

Akkora mágneses tornádók kavarognak a Jupiteren, hogy a Földnél nagyobb ködöt hoznak létre

Elvitelre #95: A román Kamala Harris és Pozsgay Imre

Elvitelre #95: A román Kamala Harris és Pozsgay Imre

Kiálltak az orosz határőrök megmutatni, mit tudnak, aztán lelőtték a saját drónjukat

Kiálltak az orosz határőrök megmutatni, mit tudnak, aztán lelőtték a saját drónjukat