szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

"Elvis él. A pápa lemond. Elhiszi ezt?" jelszóval indítottak reklámkampányt kanadai lapok, amelyek az olvasóik számának növelése mellett így kívánnak meggyőzni a hirdetőket, hogy a nyomtatott sajtót válasszák.

A reklám üzenete egyszerű elgondoláson alapszik: rábírni a kanadaiakat, akik "nem tudják, elhiggyék-e, amit hallanak" vagy a közösségi portálokon olvasnak, hogy "a lapokhoz forduljanak megbízható információkért" – közölte a kanadai újságokat képviselő szakmai szervezet, a Journaux Canadiens.

"Elhiszi?" – ez a jelszó olvasható mind a hat hirdetés felett, amelyekben Twitter-üzenetek vagy sms-ek formájában ilyen címek láthatók: A pápa lemond, Elvis él, illetve Pigmentekkel a fogyásért. "A kanadaiak az egyetlen hiteles forrás, az újságok felé fordulnak" – érvelt a Journaux Canadiens.

A szakmai szervezet hirdetőket is szeretne vonzani – a hirdetésekből származó bevételből finanszírozzák a lapok kiadásainak jelentős részét -, miközben azzal érvel, hogy az olvasók jobban hisznek a reklámnak, ha azt a nyomtatott sajtóban látják.

Január elején John Hinds, a kanadai lapok szövetségének elnöke beismerte, hogy ha sajtóágazatnak nem lenne gondja az olvasók számával, a bevételekkel akkor is problémája lenne. Hinds szerint az írott sajtónak annál több gondja van a bevételekkel, minél inkább multiplatformos hordozókon jelennek meg a tartalmak.

A NADBank sajtóval foglalkozó kanadai kutatóintézet szerint a kanadaiak még mindig jelentős újságfogyasztók: tízből nyolc kanadai olvas legalább hetente egyszer újságot.

Lehúzott több gyárat és átverte Demján Sándort is – Magyar svindlerek, 6. rész

Lehúzott több gyárat és átverte Demján Sándort is – Magyar svindlerek, 6. rész

Fehéroroszországban leállították az Euronews adását

Fehéroroszországban leállították az Euronews adását

Jön az Ikea Titan, egy otthonra szánt hangszóró, amit látni sem lehet majd

Jön az Ikea Titan, egy otthonra szánt hangszóró, amit látni sem lehet majd