szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az időjárástól és elvileg a tolvajoktól sem kell félteni a bicikliket azokban a föld alatti tárolókban, amelyeket a japán fővárosban alakítottak ki. Az Eco Cycle rendszer teljesen automatizált, gyors és a beszámolók alapján biztonságosnak tűnik.

A japán kultúrát bemutató dannychoo.com-on fotókat és videót tettek közzé annak idején a rendszer működéséről.

A felszíni terminálok alatt egy több mint tizenegy méter hosszú henger van a földben, ebben helyezik el a kerékpárokat, amelyeket a tároló tengelye mentén szállít fel-le az automata. Több mint 200 biciklinek van itt hely hengerenként.

Dokkoláskor be kell illeszteni a kerékpárt egy ajtóhoz, a kijelölt vonal mögé kell lépni, és megnyomni az indítógombot. A tulajdonosok egy kártyát kapnak, később ezt kell hozzáérinteni egy leolvasóhoz, hogy visszakaphassák a kerékpárjukat.

Külön figyelmet érdemel a tárolóautomatából érkező kedves női hang.

A rendszer kiépítése és üzemeltetése valószínűleg nem olcsó, de mindenki jól járhat vele: a kerékpárok biztonságban vannak, a felszínen pedig másra lehet használni az eredetileg tárolásra kijelölt helyet. Kérdés viszont, hogy mi történik, ha meghibásodik az automata vagy éppen áramszünet van.

Nemzetközi lapszemle: Nagy árat fog fizetni Amerika a mexikói és kanadai termékekre kivetett védővámok miatt

Nemzetközi lapszemle: Nagy árat fog fizetni Amerika a mexikói és kanadai termékekre kivetett védővámok miatt

Lápvédők akcióztak az M0-s menti hódmérnökök gátjáért

Lápvédők akcióztak az M0-s menti hódmérnökök gátjáért

Pártatlan politikai újonc Libanon élén: ki az ország 13. próbálkozásra megválasztott új elnöke?

Pártatlan politikai újonc Libanon élén: ki az ország 13. próbálkozásra megválasztott új elnöke?

Tescós segítséggel készített tankönyvet mutatott be az Oktatási Hivatal a szakképzésben tanuló SNI-s diákoknak

Tescós segítséggel készített tankönyvet mutatott be az Oktatási Hivatal a szakképzésben tanuló SNI-s diákoknak