szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Gyulay Zsolt szerint nem valószínű, hogy át kell építeni a Hungaroring nyomvonalát annak érdekében, hogy a mogyoródi pálya 2016 után is Forma–1-es futamoknak adhasson otthont.

A célegyenes meghosszabbítására, valamint a Hungaroring szolgáltatási színvonalának javítására van szükség – mondta a 2012-es évet 9,6 millió forint nyereséggel záró Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója a DigiSport tévécsatorna hétfői Reggeli Start című műsorában.    

"Még nem teljesen biztos, hogy nem történik meg a nyomvonal átszabása. Ezt még át kell gondolni" – jelentette ki Gyulay, majd hangsúlyozta, hogy ezzel kapcsolatban két dolog nem történhet meg.

"Az egyik, hogy nem mehetünk bele olyan változtatásba, amely hihetetlenül magas terheket ró az államra, vagy a gazdasági társaságra. A másik, hogy egy olyan nyomvonalmódosításba kezdünk bele, amelyet nem tudunk befejezni a 2014-es futamra. Ez a blama nem történhet meg" – fűzte hozzá az elnök-vezérigazgató, aki szerint a nyomvonalmódosítást kétféleképpen lehetne megvalósítani.

Az egyik verzió szerint kifelé bővítenék a pályát, ebben az esetben növelni kellene a Hungaroring Sport Zrt. tulajdonában lévő jelenleg 130 hektáros területet. A másik esetben befelé terjeszkednének, ahol egy hihetetlenül nagy gödör van egy erdővel a közepén. Ez a variáció rengeteg földmunkával járna, Gyulay szavaival élve "hegyeket kellene elhordani". 

"Nem is érzem, hogy akkora nyomás lenne rajtunk, hogy egy újabb előzési zónát kellene kialakítanunk" – hangsúlyozta a Hungaroring első embere, aki úgy látja, hogy legfeljebb a célegyenes meghosszabbítására kerülhet sor, mert az csak nyolcszázegynéhány méter, szemben például a sanghajival, amely 1300 méter hosszú. Ám erre is csak a 2013-as futam után kerülhet sor.

Az idei fejlesztések kapcsán a vezérigazgató elsőként egy új ambulanciaépület felhúzását emelte ki, ez már régóta húzódik, s ezt saját forrásából tudja megvalósítani a Hungaroring Sport Zrt. Ugyancsak modernizálják a sajtóközpontot, ahová új székeket, tévékészüléket, valamint nyílászárókat vásárolnak, valamint új klímát szerelnek be. 

Gyulay kitért arra is: a sportszakmai szempontokat messze megelőzi, hogy milyen szolgáltatásokat tudnak biztosítani a nézőknek. "Ugyanazért az árért, amit mondjuk Németországban fizetnek, itt csak 10-20 százalékot tudunk nekik nyújtani" – jelentette ki, majd azzal folytatta: pillanatnyilag az jelent még problémát, hogy az elmúlt évtizedek során, illetve a közelmúlt esős időszaka miatt rettentően romlott a lelátók állapota, továbbá a mogyoródi létesítmény elektronikus és vízelvezető rendszere is. Ezért most ezek felmérése az egyik legsürgősebb feladat. 

"Nem várható, hogy itt is olyan lelátórendszer lesz majd, mint mondjuk Bahreinben, de nyilvánvaló, hogy ha a futamot 2016 után is itt akarjuk tartani, akkor az a jelenlegi lelátórendszerrel már nem fog menni" – tette hozzá. Gyulay beszélt arról is, hogyan alakulnak a tárgyalások a hosszabbításról.

"Nagyon jól haladunk a megállapodással a 2016 utáni időszakra. A kormány döntött arról, hogy a jogdíjak továbbra is fizetve lesznek. A jogdíj mindig évről évre emelkedik, ez a szisztéma nem változik, de bizonyos százalékot még alkudni is tudtunk ebben. Biztos vagyok benne, hogy az idei futamon jó hírrel szolgálunk majd a szurkolóknak. A jelenlegi menetrend az, hogy július 28-án írjuk alá a hosszabbításról szóló szerződést."

Végül az elnök megerősítette, hogy nem terveznek jegyáremeléseket a túraautó-világbajnokság idei mogyoródi futamára, mert céljuk, hogy a rendezvény idén is olyan sikeres legyen, mint tavaly volt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!