Jelentős mennyiségű eső zúdult a miami versenypályára az F1-esek sprintfutama előtt, amely már a felvezető körben gondot okozott: Charles Leclerc a rajtrácsra tartva falnak csapta a Ferrariját az átmeneti esőgumikon, így el sem indulhatott az eredetileg 18 körösre tervezett miniversenyen.
A rajt emiatt csúszott, az újabb felvezető körön pedig annyi versenyző panaszkodott a rossz látási viszonyokra, hogy tovább halasztották az indulást. Végül két újabb versenyen kívüli kör után engedték el a mezőnyt, amelynek éléről Andrea Kimi Antonelli startolhatott – a pénteki sprintidőmérőn a Mercedes 18 éves olasz tehetsége lett minden idők legfiatalabb pole pozíciósa –, de nem sikerült megtartania a pozíciót, visszaesett a negyedik helyre Oscar Piastri, Lando Norris (mindkettő McLaren) és Max Verstappen (Red Bull) mögé.
A két McLaren magabiztosan haladt az élen, a verseny kétharmadánál viszont rohamos tempóban kezdett száradni a pálya, és beindultak a kerékcserék.
Elsőként Lewis Hamilton (Ferrari) kockáztatott, és állt ki a hatodik helyről. Az élen haladók közül Verstappen egy körrel később hajtott a boxba, a kiengedésénél azonban hibázott a csapata, így a négyszeres holland világbajnok nekiütközött a saját szerelői felé tartó Antonellivel, akinek így el is kellett halasztania a kerékcserét.
A pályán közben előbb a friss slick gumikon haladó Carlos Sainz (Williams) csúszott neki a falnak, majd Liam Lawson (Racing Bulls) és Fernando Alonso (Aston Martin) párbaja után az utóbbi húzta a rövidebbet – szintén a falban kötött ki. Emiatt pályára küldték a biztonsági autót, éppen akkor, amikor az előtte a versenyt vezető Norris végzett a kerékcserével. És mivel a safety car érkezése miatt mindenkinek lassítania kellett, sikerült az első helyre visszatérnie.
Tavaly már 9 milliárd forint veszteséget fialt a kormány által felhizlalt Magyar Vagonnak a nagy egyiptomi kocsimegrendelés, amit anno még az oroszokkal hoztak össze. A spanyol Talgo felvásárlási kísérlete költséges kaland volt.