A CA már látja a jövőt

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
ATV
Tetszett a cikk?

A nevét immár CA-re rövidítő Computer Associates a CA World 2005 nevű konferenciájának európai rendezvényén az óriásvállalat jövőjének irányát, s a legújabb feljesztéseket mutatták be a szakmának, s a sajtó képviselőinek.

Andrew Lloyd, a CA partner
eTrust elnökhelyettese
© CA
A CA World az IT-világ egyik legjelentősebb eseménye, amelyen az iparág számos fő döntéshozója, cégvezetője, szakértők és szakújságírók vesznek részt. Az idei konferencia Las Vegasban került megrendezésre november 13-a és 17-e között. A tér-, és időbeli problémák miatt, az európaiakra gondolva az esemény után a CA november 24-én rendezett egy egész napos sajtókonferenciát, a London közelében fekvő Ditton Parkban, ahol festői zöldövezet közepén található a vállalat angliai központja.

Megnyitó beszédében Andrew Dutton, a CA elnökhelyettese, valamint az EMEA (Európa, Közel-Kelet, Ázsia) régió ügyvezetője elmondta, egy nemrégiben elkészült tanulmány, a 130 brit nagyvállalat megkeresésével készült úgynevezett MORI-jelentés rámutatott, hogy míg 2000-ben még egy cég szinte minden dolgozója tisztában volt a vállalati IT-eszközök mennyiségével és mibenlétével, mára ez az arány 60 százalékra csökkent. A cégek felénél a számítástechnikai kapacitás és igénybevehető teljesítmény nem áll arányban az adott vállalat üzleti céljaival. A tendencia szerint általában kellő optimalizálás híján nem eléggé hatékonyak a céges IT-rendszerek, s a vállalatok gyakran feleslegesen vásárolnak meg egyes hardver-, és szoftvereszközöket, mert gyakran már birtokolnak olyan eszközt, amellyel az adott feladatok – kellő szakértelem megléte esetén – végrehajthatóak lettek volna korábban is.

Dutton megjegyezte, a hatékonyság növelése kulcsfontosságú korunk gazdasági feltételei mellett, azonban véleménye szerint az informatikai biztonságra – tehát elsősorban az adatok biztonságára is komoly hangsúlyt kell fektetni. A CA elnökhelyettes szerint ez a biztonság azonban már nem az egyes számítógépek védelméről szól, sokkal inkább a cégek tulajdonában álló szellemi tulajdonról, információról. A szakember három kihívást fogalmazott meg, amelyekre a jövőben a CA-nek, illetve partnereinek választ kell találnia. Az első ilyen feladat az olyan IT-infrastuktúra kidolgozása és biztosítása, amely megfelelő hátteret biztosít a cég jövendőbeli befektetéseivel és üzleti terveivel. Másodikként a cég által szolgáltatásként nyújtott IT-tranzakciók – ATM-automaták, adatelemző rendszerek, stb. – üzleti folyamatokra és darabszámra levetített költségeit kell csökkenteni. Dutton végül a már létező IT-infrastuktúrák megfelelő optimalizálásának biztosítását irányozta elő.

A 33 országban jelenlévő, közel 4000 alkalmazottat foglalkoztató CA EMEA diviziójának bevételei meghaladták az egymilliárd dollárt a 2005-ös pénzügyi évben. A vállalat 23 000 ügyfelet mondhat magáénak, s kiterjedt kutatás-fejlesztési projekteket felügyel Dániában, Németországban, Izraelben, Nagy-Britanniában, Franciaországban, s Csehországban. Dutton szerint a további terjeszkedéshez a fókuszált piacokon való megjelenés a kulcs. Ehhez a megfelelő stratégia a strukturált, piacspecifikus megoldásokban, a régiófüggő stratégiai befektetésekben, s a megfelelő utánpótlásképzésben rejlik. Ez utóbbi érdekében a cég létrehozta a CA EMEA University nevű kezdeményezését, amelynek keretében fiatalokat képeznek tovább a világ különböző pontjairól,  hogy a növekedés, illetve a jövőbeni befektetések lehetőségét biztosítsák.

Dutton kitért rá, hogy a CA szeretné erősíteni pozicióit az Európai Unióhoz nemrégiben csatlakozott, illetve csatlakozás előtt álló államaiban, Oroszországban, illetve az arab államokban és a Közel-Keleten egyaránt. A cég elsősorban az IT-menedzsment, a nagyszámítógépes megoldások, illetve a hálózati biztonság szegmenseit célozza stratégiájával.

Rizikófaktorok, hozzáférés-menedzsment és hálózati biztonság (Oldaltörés)

Simon Perry, az EB hálózati
biztonsági tanácsadója
© CA
Az elnökhelyettes után Peter Matthews stratégiai elemző szólalt fel, aki szerint az IT-ipar legfontosabb céljai a következők lesznek a jövőben: a rizikófaktorok – elsősorban a biztonság terén – kiszűrése, a szolgáltatások fejlesztése, illetve folyamatosságuk biztosítása, az erőforrások – eszközök és emberek aránya – optimalizálása, illetve az IT és az üzleti igények olajozott együttműködése. Mindezen célok elérésére a CA a Vállalati IT Menedzsment koncepciót – Enterprise IT Management (EITM) – dolgozta ki. Az EITM rendszer segítségével a cég megfelelően optimalizálhatja üzleti szolgáltásait, ezáltal jelentős megtakarítást eredményezve saját maga és partnerei, ügyfelei számára. Az EITM építőegységei között említhetjük a megfelelő eszközkezelő és nyilvántartó rendszereket, az IP-alapú telefonálást, a webes infrastuktúrát, illetve az adatbázisok és alkalmazások kezelését. Kiemelt fontossággal bír a feljebb már említett adatbiztonságot szavatoló Identity and Access Management (IAM) megoldás, amely biztosítja, hogy az érzékeny céges adatokhoz kizárólag a megfelelő jogosultsággal felruházott személyek férjenek hozzá. Összegezve az EITM célja leegyszerűsíteni és átláthatóbbá tenni a vállalati rendszereket, elősegítendő a hatékonyabb működést.

Az IAM rendszerrel kapcsolatban Andrew Lloyd, a CA partnereként tevékenykedő eTrust elnökhelyettese a hvg.hu kiküldött tudósítójának elmondta, az IDC egyik felmérése szerint a nyugat-európai, hárommilliárdos éves forgalmat lebonyolító piac nem kevesebb mint fele a különféle biztonsági veszélyek elhárításából áll.

„Ez a piac két részből áll, egyfelől az illetéktelenek távoltartásából, illetve egy második, afféle kontroll-részből, amely szavatolja, hogy a megfelelő jogosultsággal felruházott személyek viszont megfelelően hozzáférjenek a számukra szükséges információkhoz” – magyarázta Lloyd. „Ez azonban meglehetősen bonyolult, ugyanis Európában számos kitételnek – pl.:ISO-szabvány – meg kell felelni.”

Az eTrust elnökhelyettese hozzátette, bár feltörhetetlen biztonsági rendszer nem létezik, a kockázatot nem is minimalizálni, megszüntetni kell, hanem megfelelően kezelni. Erre kínál megoldást az EITM rendszer IAM szegmense.

Simon Perry, Lloyd társa az eTrust elnökhelyettesi posztján, egyben az Európai Bizottság biztonságtechnikai tanácsadója elmondta, mára a legtöbb vállalat felismerte,hogy a hálózati és adatbiztonság ma már nem informatikai, hanem üzleti kérdés, ugyanis a céges információk jelentik a vállalatok legfőbb értékeit.

Perry végezetül tévesnek ítélte azt a napjainkban leginkább elterjedt koncepciót, mely szerint a cégek különálló informatikai és biztonsági részleget üzemeltetnek, véleménye szerint ugyanis 10-15 év múlva ezek a csoportok integrálódni fognak a vállalatok összes üzletágába, mivel az informatika egyre nagyobb részt követel majd magának a céges üzletmenetben.

Ditton Park/London