szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Amerikai cégek konzorciuma olyan újfajta antennát használt egy teszt-repülőgépnél, amely nem más, mint a repülőgép felületére felvitt, vezetőképes lakkréteg.

Ha a lakkozást egy kétpólusú antenna formájában hordják fel, és elektromos csatlakozókkal látják el, akkor segítségével elektromágneses hullámokat foghatnak és sugározhatnak. A fejlesztők úgy gondolják, hogy ez az eljárás lehet a kulcs a nagy magasságban haladó repülőgépek új kommunikációs csatornái számára.
   
A wissenschaft online című német tudományos hírportál beszámolója szerint az RTI nevű cég által vezetett projekt katonai felderítőgépeket és az atmoszférában kutató feladatokat ellátó repülőtesteket, különleges léghajókat érinthet először. Ezek a gépek ugyanis a szokásos légi utak fölött mintegy 10 kilométernyire repülnek. 
   
Az első tesztrepülést az amerikai Nevada sivatag fölött hajtották végre, sikeresen. A föllakkozott antennák elvileg semmi másból nem készülnek, mint az elektromos áramot vezető műanyagból, amelyet egy szokványos antenna formájában fölfestenek a repülőgép külső részére, és aztán olyan elektromágneses hullámokat keltenek, amelyek révén rezonancia keletkezik. A kutatók a NASA tudósaival közösen most azt vizsgálják, hogy az ilyen jellegű antennákkal fölszerelt repülőgépek nem lehetnek-e olcsóbb alternatívái a
kutatási célra használt műholdaknak?
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Világ

Mérgező gázok a repülőgépeken

Mérgező gázoknak vannak kitéve az angol repülőjáratok utasai és a személyzet tagjai is, a pilóták esetleges rosszulléte pedig az utazás biztonságát veszélyezteti - állította az angol The Observer című lap.