Hatványozottan növekszik az ügyfélélmény jelentősége az üzleti élet minden területén. Az IDC Magyarország által szervezett CRM-konferencián is hangsúlyos szerepet kapott az ügyfélélmény-menedzsment (customer experience management, CEM).
A fórum egyik sarkalatos megállapítása: a kapcsolattartási és kommunikációs csatornák dinamikus átalakulása messzemenő változásokat hoz a CRM, azaz az ügyfélkezelés terén. Az ügyfelek egyre gyakrabban telefonon keresztül, webes és közösségi média felületeken tájékozódnak vagy állnak kapcsolatban egy-egy vállalattal, márkával, termékkel vagy szolgáltatással. Ennek megfelelően alakulnak elvárásaik is: azonnali elérhetőség, 7/24 rendelkezésre állás, személyre szabott támogatás.
Ezek a trendek az állami szférát is érintik. Az üzleti és az állami szféra között eltérést jelent azonban, hogy a közigazgatásban a marketing és értékesítés mint célkitűzés nem értelmezhető, a „nem profitábilis” ügyfeleket nem lehet és nem is szabad leépíteni, és általában jóval szűkebb a termékek, szolgáltatások száma, mint a magánszférában - írják közleményükben a konferencia szervezői.