szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egyre szélesebb körben válik az üzleti tevékenység meghatározó elemévé ez a néhány éve Magyarországon még szinte ismeretlen fogalom. Immár nemcsak a nagyvállalatok, hanem a kisebb cégek és a közigazgatás is arra törekszik, hogy a velük folytatott, egyre inkább webes felületekre terelődő kommunikáció minél zökkenőmentesebb legyen – röviden így összegezhetők az IDC Magyarország CRM & CEM, Az ügyfélkezeléstől az ügyfélélményig című konferenciáján elhangzott előadások.

Hatványozottan növekszik az ügyfélélmény jelentősége az üzleti élet minden területén. Az IDC Magyarország által szervezett CRM-konferencián is hangsúlyos szerepet kapott az ügyfélélmény-menedzsment (customer experience management, CEM).

A fórum egyik sarkalatos megállapítása: a kapcsolattartási és kommunikációs csatornák dinamikus átalakulása messzemenő változásokat hoz a CRM, azaz az ügyfélkezelés terén. Az ügyfelek egyre gyakrabban telefonon keresztül, webes és közösségi média felületeken tájékozódnak vagy állnak kapcsolatban egy-egy vállalattal, márkával, termékkel vagy szolgáltatással. Ennek megfelelően alakulnak elvárásaik is: azonnali elérhetőség, 7/24 rendelkezésre állás, személyre szabott támogatás.

Ezek a trendek az állami szférát is érintik. Az üzleti és az állami szféra között eltérést jelent azonban, hogy a közigazgatásban a marketing és értékesítés mint célkitűzés nem értelmezhető, a „nem profitábilis” ügyfeleket nem lehet és nem is szabad leépíteni, és általában jóval szűkebb a termékek, szolgáltatások száma, mint a magánszférában - írják közleményükben a konferencia szervezői.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!