Magas volt az áramszámla, két tanár nekiállt az iskolában kriptopénzt bányászni Kínában

Az iskola igazgatója és a helyettese szerette volna kiegészíteni a keresetét, így Ethereum-bányászatba fogott. A zaj és az informatikai rendszer lassulása viszont lebuktatta őket.

  • hvg.hu hvg.hu
Magas volt az áramszámla, két tanár nekiállt az iskolában kriptopénzt bányászni Kínában

Hogy a magyar iskolákban finoman sincsenek túlfizetve a tanárok, az eddig is közismert tény volt, úgy tűnik azonban, hogy Kínában sem lehet sokkal jobb a helyzet. A The Next Web a kínai HK01 nevű híroldalra hivatkozva azt írja, a Hunan tartományában található egyik középiskola két vezetőjét is azon kapták, hogy kriptopénzt bányásznak.

A beszámoló szerint az alkalmazottak az elmúlt néhány hónapban nagyon furcsa hangot hallottak az épületben, ráadásul az iskola informatikai rendszere is rendkívül lelassult – mindez pedig megnehezítette az ott dolgozók munkáját.

Miután a zajt már egyre nehezebben tudták elviselni, úgy döntöttek, megkeresik annak forrását. Kiderült, hogy az egyik – minden bizonnyal üres – tanteremben hét darab csúcsminőségű kriptopénz-bányászati berendezés üzemelt. A szerkezetet eredetileg otthon használták, hogy Ethereumot bányásszanak, de miután kiderült, mennyire magas áramszámlával jár a bányászat, inkább az iskolában állították fel a rendszert.

HK01

Az iskola igazgatóját, Lej Huát elbocsátották, míg a helyettese Vang Csepeng figyelmeztetésben részesült.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.