szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Sokat okosodtak a televíziókészülékek az elmúlt évekbenül, és a magyar fogyasztók is egyre szélesebb körben használják ki a készülékek által nyújtott lehetőségeket – mutat rá az LG Magyarország friss felmérése. Rohamosan nő az előfizetéses on-demand szolgáltatások népszerűsége, de zenehallgatásra is egyre többen használják a tévéjüket. Mindezek mellett továbbra is az ingyenes videómegosztók a legnépszerűbbek.

Egyre népszerűbbek Magyarországon az okostévék, a Nielsen piackutató cég idei adatai szerint a magyar háztartásokban található tévékészülékek 22 százaléka sorolható az úgynevezett smart kategóriába. A tendenciát az LG adatai is alátámasztják: a gyártó közlése szerint tavaly augusztus óta több mint 68 százalékkal nőtt az LG okostévé-felhasználók száma hazánkban. A cég itthoni képviselete a televíziók havi magyarországi felhasználási adatait mérte fel 2017 és 2018 augusztusa között, hogy kiderítse, milyen szolgáltatásokat részesítenek előnyben a magyarok az okos készülékeken.

Az valójában nem nagy hír, hogy egyre több az okostévé a hazai otthonokban, hiszen egyre nehezebb nem ilyen készüléket találni a boltokban. Az viszont érdekes, hogy az LG kutatása arra jutott, egyre aktívabban is használják a magyarok ezeket a klszülékeket. A felmérés eredményei szerint messze az ingyenes videomegosztók a legnépszerűbb és legtöbbet használt alkalmazások, amelyeken csak idén augusztusban a felhasználók 69 százaléka több mint 800 ezer órányi tartalmat nézett meg. Az okostévék azonban az elmúlt néhány évben jócskán kinőtték magukat, és már nem csak internetböngészőről vagy YouTube alkalmazásról beszélhetünk velük kapcsolatban. Az on-demand szolgáltatásoknak köszönhetően egy adott havidíjért cserébe több ezer órányi filmes tartalomhoz kapunk hozzáférést, amit a lehető legjobb – Ultra HD 4K, sőt akár HDR – képminőségben élvezhetünk.

Nem meglepő tehát, hogy már Magyarországon is rohamosan nő az ilyen, on-demand videotartalmak népszerűsége. A legnépszerűbb előfizetéses alapon működő on-demand videó streaming szolgáltatásokat összesen közel 150 ezer órát nézték a magyarok 2018 augusztusában az LG gyártmányú okostévéken, ami csaknem duplája a tavaly azonos időszakban mértnek (közel 80 ezer óra). Idén augusztusban az LG okostévé-tulajdonosok 21 százaléka, azaz majdnem minden ötödik felhasználó használta ezen alkalmazások valamelyikét, míg egy évvel korábban ez az arány csak 13 százalék volt.

Mit néznek a magyarok?

A legtöbb előfizetéses on-demand tartalmat – 150 ezer órát – meglepő módon augusztusban fogyasztották a hazai felhasználók. Ezen kívül kiemelkedő volt a december-március közötti időszak is, januárban 114 ezer órányi megtekintett tartalommal. Az ingyenes videomegosztóknál is hasonló a tendencia, itt decemberben volt a legmagasabb az alkalmazások használatával eltöltött órák száma, közel 840 ezer órával.

A 10 leggyakrabban használt alkalmazás között természetesen folyamatosan ott vannak a különböző multimédiás lejátszók. 2017 augusztusában még híroldalak is felkerültek a top10-es listára, ezek idén már nem kerültek a legtöbbet használt alkalmazások közé. Leváltották őket a zenei streaming szolgáltatók, mint például a Spotify. A videojáték streaming egyedül decemberben ért el toplistához elég nézettséget, és érdekesség, hogy a szeszélyes időjárás miatt idén áprilisban még egy időjárásjelentő szolgáltatás is felfért a toplistára.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!