szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Telenor idén ötödik éve futó HiperSuli digitális oktatási programja mostantól az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) által akkreditált tanárképzés formájában érhető el minden pedagógus számára. A képzésben részt vevők a HiperSuli eddigi összegyűlt pedagógiai tapasztalataira épülő módszertanokat sajátíthatják el, így a digitális eszközöket és az internet használatát napjaink valós igényeire építve emelhetik be tanári munkájukba. A képzés teljesítéséért 30 kreditpont jár.

A 2015-ben indított HiperSuli első évben az eszköz- és mobilinternet-ellátottságra fókuszált. De a tanárok digitális kompetenciájának fontosságát felismerve a program fő hangsúlya rövid időn belül a pedagógusok ezen képességeinek fejlesztésére tevődött át. Olyannyira, hogy a 20 intézményben működő program tapasztalatait összegyűjtve a Telenor akkreditált tanárképzési tervet nyújtott be az Emberi Erőforrások Minisztériumának. A „HiperSuli digitális módszertani képzés” programot 2019 januárjában az Oktatási Hivatal jóváhagyta, amivel megnyílt a lehetőség a hivatalos, akkreditált tanárképzések előtt is bármely pedagógus számára.

A mobilszolgáltató közlése szerint a képzés a miértekre és hogyanokra kíván választ adni: miért jó, miért nem jó a digitális eszköz az oktatásban; hogyan tudjuk úgy bevonni az eszközöket, hogy azok a diákok előnyére váljanak; hogyan tudjuk segíteni a diákok megértését, tanulását ezekkel az eszközökkel; milyen módszertannal érdemes ezeket bevonni a különböző témájú tanórákba, és mikor nem érdemes ezeket használni? A képzés célja, hogy a tanárok a sikeres teljesítést követően magabiztosabban mozogjanak a tanteremben digitális eszközök között is, képesek legyenek a meglévő digitális eszközöket – akár iskolai eszközök, akár a diákok saját eszközei – integrálni a tanóráikba, ezzel is segítve a gyerekeknek a felkészülést.

A program 3x10, összesen 30 órás, amit 3 napra elosztva tartanak a HiperSuli szakemberei. Az első, márciusi képzésre már lehet jelentkezni.

Az iskolai mobilhasználat kérdése egyébként már régóta vita tárgyát képezi. A megítélés sem a tanárok, sem a szülők között, sem a közvélemény szerint nem egységes. Miközben nagyon sokan körberajongták a Facebookon az osztálytermi "központi telefontartó" bevezetésének ötletét, ráadásul olyan olvasói véleményeket is kaptunk, melyek szerint lényegében ki kell verni a diákok kezéből a mobilokat, sok olyan szakember is van, aki szerint nemhogy tiltani vagy eltűrni, kifejezetten támogatni kellene a diákok órai telefonhasználatát, mert az végül a társadalom előnyére válna.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!