szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Rövid idő alatt több cég is arról tájékoztatta a Facebookot, hogy ígéreteikkel ellentétben mégsem vesznek részt a Libra digitális pénz megvalósításában. A projekt két kulcsfigurája is távozók közt van. Ráadásul van, aki lopással vádolja Zuckerbergéket.

Ígéretes projektként indult, de lehet, hogy végül semmi nem lesz a Facebook saját, virtuális pénzneméből, amellyel az online fizetést szeretnék egyszerűbbé tenni Mark Zuckerbergék. A Libra még nem elérhető, kiadását egy több vállalatot is magában foglaló szervezettel tervezi véghez vinni a Facebook, ám a támogatók névsora erősen fogyatkozik.

A PayPal pár napja fújt visszavonulót (ennek okát hivatalosan továbbra sem indokolták meg), mostanra pedig újabb cégek közölték, hogy inkább nem szeretnének a támogatói lenni a Libra-projektnek. Közülük előbb a kaliforniai Stripe, ezután az Ebay, majd a Mastercard jelezte, hogy kényelmetlenné vált számára a munka, ezért nem támogatja tovább a Libra körüli szervezkedést.

[A Facebook társalapítója szerint rémisztő dolog van készülőben]

A vállalatok nem részletezték a döntésük okait, habár azt majdnem felesleges is lenne: az új pénznem fejlesztésével kapcsolatos munkát egyre többen ellenzik, és nem csak vállalati szinten. A németek és a franciák szeptemberben tudatták a Facebookkal, hogy minden eszközzel gátolni fogják a Libra európai bevezetését. De az amerikai politikusok és a pénzügyi világ egyes szereplői sem nézik jó szemmel, min mesterkedik a Facebook. Utóbbiak meghallgatásra is hívták a cég illetékeseit, mert a valuta szerintük veszélyt jelenthet a globális pénzügyi stabilitásra.

A helyzet azért is kényelmetlen Zuckerbergék számára, mert a jelek szerint nem teljesen saját kútfőből dolgoztak, amikor a Librához tartozó digitális pénztárcához ért a munka. A képen a mobilbankolással foglalkozó Current, és a facebookos Libra tárolásához használt Calibra logói láthatók:

Az ügy akkora felháborodást keltett, hogy a Current azóta jogi útra tereli dolgot, mert meglátása szerint a Facebook egyszerűen lemásolta a cég védjegyét. Az ábrákat állítólag ugyanaz a stúdió, a San Fraciscó-i Character készítette, az viszont nem világos, hogyan hibázhattak ekkorát. Ha ugyanis mindkettőt ők dolgozták ki, a formának minimum ismerősnek kellett volna lennie házon belül.

Ha értesülni szeretnfe a fejleményekről, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!