szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Érdekes adással jelentkezett a szerdai RTL Híradó. A műsorban elhangzott: a Fidesz március óta közel 100 millió forintot költött Facebook-hirdetésre.

A magyar pártok közül messze a Fidesz költött legtöbbet hirdetésre a Facebookon március óta, csaknem százmillió forintot – derült ki a szerda esti RTL Híradóból.

A csatorna szerint az elköltött összeg több, mint amennyiért az ellenzéki pártok összesen reklámozták magukat a legnagyobb közösségi oldalon.

"A kommunisták minden ott lesznek, legyünk ott mi is" – ezt mondta Orbán Viktor az egyik olyan videójában, amelyet szintén meghirdettek a közösségi oldalon. A felvételt október 3-13. között reklámozta a Fidesz a Facebookon.

A videó kizárólag a 18 évnél idősebb, főleg budapesti felhasználók hírfolyamában jelent meg.

A közösségi oldaltól származó adatok szerint a politikusok közül Karácsony Gergely költötte el a legtöbb pénzt Facebook-hirdetésre, ő csak nem 30 millió forintot szánt erre. Ezzel szemben Tarlós István korábbi budapesti főpolgármester egyet sem vásárolt.

Az RTL-nek nyilatkozó szakértők szerint a politikai hirdetések legnagyobb felülete ma a Facebook. Az oldalt Magyarországon nagyjából 5 és félmillióan használják.

A szakértő megerősítette, hogy a pénz nem minden, még a politikai kampányokban sem. Ezt a szegedi eset is jól mutatja. Ott a Fidesz által támogatott jelölt, Nemesi Pál majdnem 9 milliót költött Facebook-hirdetésre az önkormányzati választások előtt, ellenfele, a későbbi nyertes, Botka László viszont jóval kevesebbért, közel 800 ezerért kampányolt a Facebookon.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!