szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Google tervei szerint úgy jelennek majd meg a személyre szabott hirdetések a Chrome-ban, hogy a böngésző közben blokkolja a weboldalak felhasználók követésére szolgáló kódjainak nagy részét.

A Google igen fontos célt tűzött ki maga elé: a következő években megszűntetnék a harmadik féltől származó nyomkövető sütik támogatását a Chrome böngészőben. A cég még 2019 augusztusában jelentette be a Privacy Sandbox nevű projektjét, amelynek keretében biztonságosabb internetet hoznának létre. Ennek egyik fontos sarokköve a fent említett sütik tiltása a Chrome-ban. Ám ennek nem várt mellékhatásai is lehetnek.

A nyomkövető sütik a jelenlegi online hirdetési piac legfontosabb részét képezik. Ez a megoldás teszi lehetővé, hogy az internetezők elé olyan hirdetések kerüljenek, amelyek várhatóan passzolnak érdeklődési körükhöz. Például, ha valaki egy fényképezőgépet szeretne vásárolni, és a készülékek között böngészik, akkor előbb-utóbb olyan hirdetések bukkannak majd fel a különböző weboldalakon, ahol egy adott cég fényképezőgépekre vonatkozó akciói jelennek meg.

A Google most ezt a technológiát cseréné le egy általa biztonságosabbnak gondolt verzióra. A Privacy Sandbox projektben olyan online hirdetési szabványokat dolgoznak ki, melynek köszönhetően a felhasználók továbbra is személyre szabott hirdetéseket láthatnak, miközben a jelenleginél jóval kevesebb adatot gyűjt be a rendszer a netezőkről.

Hogy a Privacy Sandbox egészen pontosan miként oldja meg ezt, egyelőre nem tudni. Az viszont már most látszik, hogy a Google-nek nem lesz egyszerű dolga, ha változtatni szeretne. A vállalat Chrome-fejlesztésért felelős vezetője, Justin Schuh a TechCrunch-nak elismerte, hogy a javaslataik egy része egyelőre ellenállásba ütközik, néhányat azonban már jól fogadott a piac. A szakember azzal is tisztában van, hogy a Google egyedül nem képes a harmadik féltől származó sütik leváltására, ehhez némi támogatásra lesz szüksége.

A tervek szerint a Google hamarosan megkezdi a kigondolt megoldás tesztelését néhány hirdetővel. Ha minden a terv szerint alakul, 2022-ben jöhet a váltás.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!