szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Google tervei szerint úgy jelennek majd meg a személyre szabott hirdetések a Chrome-ban, hogy a böngésző közben blokkolja a weboldalak felhasználók követésére szolgáló kódjainak nagy részét.

A Google igen fontos célt tűzött ki maga elé: a következő években megszűntetnék a harmadik féltől származó nyomkövető sütik támogatását a Chrome böngészőben. A cég még 2019 augusztusában jelentette be a Privacy Sandbox nevű projektjét, amelynek keretében biztonságosabb internetet hoznának létre. Ennek egyik fontos sarokköve a fent említett sütik tiltása a Chrome-ban. Ám ennek nem várt mellékhatásai is lehetnek.

A nyomkövető sütik a jelenlegi online hirdetési piac legfontosabb részét képezik. Ez a megoldás teszi lehetővé, hogy az internetezők elé olyan hirdetések kerüljenek, amelyek várhatóan passzolnak érdeklődési körükhöz. Például, ha valaki egy fényképezőgépet szeretne vásárolni, és a készülékek között böngészik, akkor előbb-utóbb olyan hirdetések bukkannak majd fel a különböző weboldalakon, ahol egy adott cég fényképezőgépekre vonatkozó akciói jelennek meg.

A Google most ezt a technológiát cseréné le egy általa biztonságosabbnak gondolt verzióra. A Privacy Sandbox projektben olyan online hirdetési szabványokat dolgoznak ki, melynek köszönhetően a felhasználók továbbra is személyre szabott hirdetéseket láthatnak, miközben a jelenleginél jóval kevesebb adatot gyűjt be a rendszer a netezőkről.

Hogy a Privacy Sandbox egészen pontosan miként oldja meg ezt, egyelőre nem tudni. Az viszont már most látszik, hogy a Google-nek nem lesz egyszerű dolga, ha változtatni szeretne. A vállalat Chrome-fejlesztésért felelős vezetője, Justin Schuh a TechCrunch-nak elismerte, hogy a javaslataik egy része egyelőre ellenállásba ütközik, néhányat azonban már jól fogadott a piac. A szakember azzal is tisztában van, hogy a Google egyedül nem képes a harmadik féltől származó sütik leváltására, ehhez némi támogatásra lesz szüksége.

A tervek szerint a Google hamarosan megkezdi a kigondolt megoldás tesztelését néhány hirdetővel. Ha minden a terv szerint alakul, 2022-ben jöhet a váltás.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!