szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ha eddig nem hallott volna a Shoelace (cipőfűző) nevű fejlesztésről, akkor valószínűleg már nem is fog. A Google+ kudarca után hasonló sorsa jutott a Google újabb közösségi próbálkozása is.

"Csak aztán nehogy ez is a Google+ sorsára jusson" – írtuk szűk egy évvel ezelőtt, amikor kiderült, a Google a korábbi szolgáltatása kudarca után újabb módon próbált fogást találni közösségi szolgáltatások Facebook által uralt világában. Nos, a Shoelace márpedig arra a sorsra jutott: a szolgáltatást felhasználói érdeklődés hiányában bezárja a vállalat.

Az alkalmazás ötlete a Google inkubátorából, az Area 120-ból bújt elő még 2019 júliusában. Egyrészt azért, mert a vállalat leginkább az "adjunk neki egy esélyt" szellemében mutatta be a fejlesztést, másrészt pedig első körben csak New Yorkban lehetett használni, és ott is csak meghívásos alapon.

Google

Az ötlet az volt, hogy azokat a felhasználókat kössék össze vele, akik egyedül unatkoznak, de társaságban szívesen csinálnának valamit. Az elképzelés talán nem is lett volna rossz, de ahhoz azért nem volt eléggé vonzó, hogy a Facebook és más közösségi oldalak mellett tömegek érdeklődését tudja felkelteni.

A Shoelace csapata szerint a végső döfést a koronavírus-járvány vitte be a szolgáltatásnak, amely így már nem tudta betölteni az egyetlen funkcióját. A Google megköszönte a fejlesztők munkáját, de mostantól inkább más projektekre tereli őket.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!