szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bár a Google adatvédelmi beállításainak köszönhetően a felhasználók törölhetik a szerverekről online tevékenységeik adatait, közel sem biztos, hogy az információk valóban mindenhonnan eltűnnek.

A Google nemrég több olyan fejlesztést is bejelentett, amelyekkel nagyobb biztonságban lehetnek a felhasználói adatok, és azok felett nagyobb kontrollja lehet a júzereknek. Az egyik ilyen hasznos újítás, hogy az újonnan regisztrálóknak a Google a Tevékenységvezérlőben már úgy állítja be a kapcsolót, hogy a róla összegyűjtött adatok 18 havonta automatikusan törlődjenek.

Mindez egy igen komoly lépés ahhoz képest, hogy korábban épp ezek miatt az összegyűjtött adatok miatt robbant ki a botrány a vállalat körül. Sundar Pichai, a Google vezetője szerint a cég alapelve, hogy csak addig és csak azokat az információkat tartja meg, ameddig és amelyek a felhasználók számára is hasznosak. Emiatt döntöttek úgy, hogy nemcsak lehetővé teszik az automatikus törlést, de a jövő felhasználói számára ez már alapértelmezett megoldás lesz.

A Gizmodo szerint ugyanakkor a fent említett frissítés nem egészen így működik, visszamenőlegesen nem lehet törölni az adatokat.

A lap újságírója saját tapasztalata alapján állítja ezt. Korábban ugyanis egy olyan alkalmazást használt a mobilján, amely anonimizált módon ugyan, de megosztotta az adatait – nevét, telefonszámát, e-mail címét – az app néhány partnerével, köztük a Google-lel is. Amikor ezeket az információkat a Tevékenységvezérlőkben megpróbálta manuálisan kitörölni, nem teljesen sikerült neki. Az adatokat a már említett partnerek továbbra is látják, így egy újbóli bejelentkezésnél ugyanúgy tudni fogják, hogy használta-e az appot az illető.

Ezek alapján az sem lenne megoldás, ha új Google-fiókot hozna létre, és azzal lépne be az alkalmazásba, hiszen az újból megadott adatok alapján azonnal beazonosítható lesz, hogy ismét ő használja az appot. És minél több olyan alkalmazást használ az új fiókkal, amiket a régiekkel is, a Google egyre inkább tudni fogja, hogy a két fiók tulajdonosa azonos. Ezzel a hirdetők járnak jól, mert a reklámjaik továbbra is releváns ajánlásként jelennek meg a felhasználók számára, így nem feleslegesen költik el a pénzüket.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!