Napjaink egyik legjelentősebb videós platformja a Google tulajdonában álló YouTube, mely eredetileg a felhasználók által létrehozott videóknak biztosított teret, ugyanakkor mára már egyre inkább megjelennek rajta a professzionális tartalmak is.
Most a The Wall Street Journal értesülései szerint egy újabb területre lépne be a platform, mely szórakoztató tartalmakat előállító vállalatokkal folytat tárgyalásokat, hogy a YouTube-on is megjelenjenek a filmjeik és a sorozataik. Ez kábeltévé-szerű csatornákon keresztül valósulna meg, és már zajlik is a Fast nevű felület tesztelése néhány médiapartnerrel.
A felületen megtekinthető tartalmak ingyenesek lennének, reklámok ellenében. A YouTube szóvivője közölte: már zajlik a nézői igények felmérése egy kisebb kísérlet keretében.
A YouTube február 1-je után lehetővé teszi, hogy a YouTube Shortsban megjelenő hirdetések után is bevételhez jussanak a felhasználók.
Mint a The Wall Street Journal megjegyezte, az ilyen ingyenes, reklámokkal támogatott TV-szolgáltatások nagyban hasonlítanak a kábeltévékhez: a nézők áttekinthetnek egy listát a csatornákról, és elindíthatnak egy műsort, ami már megy.
Az új felületen akár 100 cím is elérhető lesz több platformon is, így mobilon, weben, valamint az okostévés alkalmazásokban – fűzte hozzá a Gizmodo.
Arról egyelőre nincs információ, hogy mikor lesz globálisan, így Magyarországon is elérhető az újdonság, ugyanakkor jól látható, hogy a YouTube a felhasználók tartalmai mellett a professzionálisabb műsorok felé is nyitni szeretne, amivel újabb konkurenciát kapna a hagyományos, lineáris televíziózás.
Új eszközt indított a tartalomszolgáltatóknak a YouTube, tovább bővítve a Shorts lehetőségeit.