A The Wall Street Journal szerint az európai Instagram- vagy Facebook-felhasználók, ha nem szeretnének hirdetésekkel találkozni, havi 10 eurót, azaz körülbelül 3900 forintot kell majd fizessenek. A felhasználóhoz kapcsolódó további fiókért körülbelül 6 eurót (2300 forintot) kérnének.
Ennél vastagabban fogna a ceruza a mobilos platformok esetében: durván 13 eurót (körülbelül 5000 forintot) kérhetnek havonta egy fiókért, mivel figyelembe vennék az Apple és Google alkalmazásboltjai által felszámított, sokszor vitatott jutalékot is.
Ez havi szinten már jelentős összeggel terhelné meg a pénztárcákat, melyet már így is nyom a számos digitális előfizetés súlya.
Már hivatalosan is lehet több profilunk a Facebookon, trükközés nélkül, miután a közösségi oldal maga vezette be az új funkciót. Ráadásul ezek kezelése is egyszerű és kényelmes lesz, nem kell állandóan ki- és bejelentkezni, ha váltani szeretnénk köztük.
A Metára idén 390 millió eurós (151 milliárd forintos) bírságot szabott ki az ír adatvédelmi hatóság, arra hivatkozva, hogy a vállalat szerződéses jogalapra hivatkozva nem küldhet a felhasználóknak az online tevékenységük alapján kiválasztott hirdetéseket. A Meta ez után közölte, hogy a célzott reklámozáshoz a felhasználók hozzájárulását fogja kérni.
A The Wall Street Journal cikke szerint a vállalat közben már fel is vette a kapcsolatot az európai szabályozó szervekkel, hogy az elkövetkező hónapok során bevezethesse az európai uniós felhasználók számára a hirdetésmentes csomagot, amit SNA (subscription no ads) néven emleget.
Mint arról augusztusban beszámoltunk, egy fontos változás is közeleg a Meta platformjain, és nagyon nem mindegy, hogy mire mond majd igent vagy nemet.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.