Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d4a89444-8605-4829-97be-c4e94dd1c951","c_author":"Mastercard","category":"brandcontent","description":"Kijött a Mastercard legfrissebb, 2023-as adatokat feldolgozó Digitális Fizetési Indexe (DFI), amely 2020 óta vizsgálja a magyarok fizetési szokásait. A jelentés alapján Magyarország a digitális fizetési megoldások széles körű elterjedése felé tart, a készpénz szerepe azonban még mindig erős. Az elmúlt négy évben 11 ponttal nőtt a DFI-index, főként a mobiltárcák és az érintésmentes fizetések előretörésének köszönhetően. Az infrastrukturális fejlődés ellenére a készpénzhez ragaszkodó rétegek és a pénzügyi tudásbeli hiányosságok akadályozzák a további fejlődést. A digitális fizetések népszerűsítésében ezért kulcsfontosságú szerep jut a pénzügyi oktatásnak és a mikrokereskedők digitális integrálásának.","shortLead":"Kijött a Mastercard legfrissebb, 2023-as adatokat feldolgozó Digitális Fizetési Indexe (DFI), amely 2020 óta vizsgálja...","id":"20241127_A-technologia-adott-de-a-megszokasaink-erosebbek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d4a89444-8605-4829-97be-c4e94dd1c951.jpg","index":0,"item":"766002eb-4452-4c3f-b6bc-4388c9f43eb0","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241127_A-technologia-adott-de-a-megszokasaink-erosebbek","timestamp":"2024. december. 25. 11:30","title":"Eldőlt már a készpénz és a bankkártya \"csatája\"?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1132e4f8-501b-4c35-851b-972de0ae04c4","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A szél is mérséklődik.","shortLead":"A szél is mérséklődik.","id":"20241226_idojaras-elorejelzes-karacsony-masnapja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1132e4f8-501b-4c35-851b-972de0ae04c4.jpg","index":0,"item":"6ac07c3d-a793-4f68-a5ee-032ac7131fa1","keywords":null,"link":"/elet/20241226_idojaras-elorejelzes-karacsony-masnapja","timestamp":"2024. december. 26. 07:18","title":"Napos idő várható karácsony másnapján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"de22a633-d7dd-4763-a36c-e8b63172ba41","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"A világ első webkamerája a Trojan Room Coffee Pot nevet viselte, és 1991-től egészen 2001-ig működött. Online 1993 novemberétől lehetett elérni. Azóta lekapcsolták, egy igen prózai okból.","shortLead":"A világ első webkamerája a Trojan Room Coffee Pot nevet viselte, és 1991-től egészen 2001-ig működött. Online 1993...","id":"20241225_elso-webkamera-xcoffee-kavefozo-trojan-room-coffee-pot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de22a633-d7dd-4763-a36c-e8b63172ba41.jpg","index":0,"item":"eb63a3d1-18e4-4403-9474-93e7eebd5c87","keywords":null,"link":"/tudomany/20241225_elso-webkamera-xcoffee-kavefozo-trojan-room-coffee-pot","timestamp":"2024. december. 25. 18:03","title":"10 évig működött a világ első webkamerája, végig egy kávéfőzőt mutatott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"59b79797-2540-4213-a9a9-44e900f559de","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"Ha már önt is zavarta a szomszédból átjövő vagy az utcáról feljövő zaj, akkor bizonyára értékelni fogja amerikai kutatók innovációját. Egy különleges anyagú függönyről van szó, amely kioltja a zajt a helyiségben.","shortLead":"Ha már önt is zavarta a szomszédból átjövő vagy az utcáról feljövő zaj, akkor bizonyára értékelni fogja amerikai...","id":"20241226_fuldugo-helyett-hajszalvekony-zajszuro-fuggony-zajszennyezes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/59b79797-2540-4213-a9a9-44e900f559de.jpg","index":0,"item":"45361452-1f71-48b5-8b19-131ffe2189b6","keywords":null,"link":"/tudomany/20241226_fuldugo-helyett-hajszalvekony-zajszuro-fuggony-zajszennyezes","timestamp":"2024. december. 26. 20:03","title":"Füldugó helyett: hajszálvékony függöny, amely kiszűri a zajokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"44996368-a6b9-495f-b2ee-fc41a651924a","c_author":"HVG","category":"sport","description":"Mohammed Abu Fani szerint a rendőr megfenyegette, Itamar Ben-Gvir azonban úgy gondolja, még egy focista sem lehet tiszteletlen a hatóságokkal.","shortLead":"Mohammed Abu Fani szerint a rendőr megfenyegette, Itamar Ben-Gvir azonban úgy gondolja, még egy focista sem lehet...","id":"20241226_mohammed-abu-fani-jeruzsalem-rendor-incidens","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/44996368-a6b9-495f-b2ee-fc41a651924a.jpg","index":0,"item":"f7cb90d0-d3c6-4886-93ac-bd440b0a5169","keywords":null,"link":"/sport/20241226_mohammed-abu-fani-jeruzsalem-rendor-incidens","timestamp":"2024. december. 26. 13:42","title":"Rendőrrel szólalkozott össze a Fradi középpályása Jeruzsálemben, az izraeli nemzetbiztonsági miniszter is reagált","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"55dd6902-ab08-427b-a23c-af48171dc516","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A hatóságok vizsgálják, mi történt pontosan. ","shortLead":"A hatóságok vizsgálják, mi történt pontosan. ","id":"20241225_Megserult-egy-Finnorszag-es-Esztorszag-kozotti-tenger-alatti-vezetek-nem-zarjak-ki-a-szabotazs-lehetoseget","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/55dd6902-ab08-427b-a23c-af48171dc516.jpg","index":0,"item":"06f1238f-1edf-4123-af69-1f710669cad8","keywords":null,"link":"/vilag/20241225_Megserult-egy-Finnorszag-es-Esztorszag-kozotti-tenger-alatti-vezetek-nem-zarjak-ki-a-szabotazs-lehetoseget","timestamp":"2024. december. 25. 17:36","title":"Megsérült egy Finnország és Észtország közötti tenger alatti kábel, nem zárják ki a szabotázs lehetőségét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2b4807d7-4929-4e8a-92a3-11efc7e598f7","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A gép Chicagóból érkezett, de előzőleg Hawaii-on is járt.","shortLead":"A gép Chicagóból érkezett, de előzőleg Hawaii-on is járt.","id":"20241226_hawaii-repulogep-futomuakna-holttest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2b4807d7-4929-4e8a-92a3-11efc7e598f7.jpg","index":0,"item":"9a099393-1665-488a-92db-6a45924b6fb5","keywords":null,"link":"/vilag/20241226_hawaii-repulogep-futomuakna-holttest","timestamp":"2024. december. 26. 09:08","title":"Holttestet találtak egy repülőgép futóműaknájában Hawaii-on","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c99e64a3-b390-4a5d-81d2-48806d85ff54","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A mikroműanyagok olyannyira a mindennapjainik részévé váltak, hogy immár az állatok és az emberek szervezetében is megtalálhatók. Él azonban egy egészen furcsa, szinte mindennek ellenálló állat, amelyik – úgy tűnik – még a mikroműanyagokat is elkerüli.","shortLead":"A mikroműanyagok olyannyira a mindennapjainik részévé váltak, hogy immár az állatok és az emberek szervezetében is...","id":"20241225_mikromuanyagoknak-ellenallo-medveallatkak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c99e64a3-b390-4a5d-81d2-48806d85ff54.jpg","index":0,"item":"2504bf0e-1bab-45ac-bfc5-92d090730d94","keywords":null,"link":"/tudomany/20241225_mikromuanyagoknak-ellenallo-medveallatkak","timestamp":"2024. december. 25. 20:03","title":"Ezen az állaton semmi nem fog: mindenféle lényben ott vannak a mikroműanyagok, kivéve egyben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Tíz autóból már három szabadidő-autó nálunk is. Akár tetszik, akár nem, az SUV-k elárasztották a piacot, a kérdés mára csak az, mennyire tud egy-egy gyártó a tucattól eltérő autót fejleszteni, ami aztán a vásárlóknak is tetszik. Az új Peugeot 3008-assal ez most egész jól sikerült.
A Peugeot mostanra reagálta le igazán, hogy az egyterű és crossover fazonokat ki kell pucolni a kínálatából. Szó se róla, fel is pörögtek rendesen, alig egy év alatt meg lesz a teljes sor a Peugeot SUV-kból: 2008-3008-4008-5008 mind teljesen megújul, és egytől egyig valódi szabadidő-autók lesznek. A nemrégiben nálunk is bemutatkozott kiskompakt 2008-as frissítése után megjött a C-szegmensben versenyző Peugeot 3008-as.
D.P.
A kocsi 4450 milliméter hosszú – 80 milliméterrel hosszabb az elődnél – a szélessége 1840 milliméter, amely nem változott, a magassága viszont csökkent 16 milliméterrel (1620 mm). A tengelytávja változatlan, a csomagtér kapacitása alapból 520 liter, amely jelentős, 88 literes plusz az első generációhoz képest. A második sor támláit ledöntve a tér 1580 literes. A kocsik tömege azonos motorok mellett, 100 kilogrammal alacsonyabb, mint a korábbi változatoké. A hasmagassága korántsem csekély, 22 centiméter az újdonságnak.
Külső formáit illetően az új 3008-as, annyira hasonlít elődjére, mint alma a banánra, így összehasonlítani őket teljesen felesleges. Itt egy teljesen új autóval van dolgunk. Kívül, de különösen belül, szokatlanul kellemes meglepetést tudtak okozni a franciák. Igaz, főleg azoknak, akik nem megrögzötten konzervatívak. A kocsi kabinja egyértelműen aduász lehet, a kezelőfelületetek formái, anyaga kellemes meglepetésként hatnak egy ilyen, alapvetően volumenautókat gyártó márkától. A magunk részéről jár érte a csettintés a francia dizájnereknek.
D.P.
Objektív módon pedig a Peugeot nem csinált mást, mint az i-Cockpit koncepciót vitte tovább, sőt továbbfejlesztette. Konkrétabban, eltűnt minden analóg műszer a vezető elől, mostantól egy 12,3 colos kijelző van, valamint egy új 8 colos érintőképernyő a középkonzolon, amely teljesen elvállt a középkonzoltól. A belső környezet további hangsúlyos eleme az apró kormánykerék, a szövetanyagok és a szokatlan formájú és elhelyezésű kezelőszervek. A korábbi modellben is létező Mirror Screen funkcióval az okostelefon képernyőjét lehet tükrözni és úton van Android Auto és Apple Carplay lehetőség is, amely egyre inkább elvárás. A hifi is feljebb lépett minőségben, mert összeálltak a Focal nevű gyártóval, akik 12 csatornás hangrendszert kínálnak az újdonságba.
Összességében egy nagyon nem konzervatív felfogás szerinti utastérrel van dolgunk, ami éppen úgy lehet majd érv vagy ellenérv a Peugeot 3008 esetében.
D.P.
A motortérben nincs ekkora forradalom, a jól ismert Peugeot-Citroen (PSA) motorvariánsok maradtak: az 1.2 PureTech (130 LE/230 Nm), az 1.6 literes THP (165 LE/240 Nm) valamint dízel 1.6 literes BlueHDi (100-120 LE/254Nm-300Nm). A csúcsváltozaté egy 2.0 literes BlueHDi (150LE/370 Nm). Az, mára talán már nem újdonság, hogy ezekből a modellekből nem is lesz összkerékhajtású változat, az új Peugeot 3008-ból is csak 2019 után lesz egy, az is, csak azért, mert a hibrid változat ilyen. Elől hajt a belsőégésű egység és hátul az elektromos.
+ : ügyes, eredeti dizájn, jó alapfelszereltség, tágas utas és csomagtér, versenyképes ár.
–: fura a kis kormány, nincs összkerék-hajtás opció, felárasak a modern biztonsági asszisztensek.
Maradnak tehát az elsőkerék-hajtású változatok, amelyek alapvetően bőségesen megfelelnek ebben a C-szegmensben a volumen modelleknek. Mi, egy rövid próbán a 120 lóerős és 300 Nm-es nyomatékcsúccsal bíró dízelt próbáltunk ki. A kis kormány miatt eleve úgy érezzük, az ölünkben tartjuk a kormányt, kicsit gokartos a jellege, és az autó is élénken reagál a mozdulatokra. Minél nagyobb az autó, annál furább ez a kis kormány, és nem győz meg teljesen a koncepció helyességéről. A 3008-as egyébiránt teljesen új futóművet kapott – ami maradt ugyan MacPherson rendszerű – de a szélesebb nyomtáv és a megváltozott hangolás miatt az úthibákra nem tűnt kényesnek, még 18-as kerekekkel sem az inkább lágyra hangolt felfüggesztés.
A 120 lóerő manapság már nem tűnik soknak még egy ilyen nem túl nehéz, 1375 kilogrammos autóhoz sem, de a 300 Nm-es nyomatékot jól lehet beosztani, ráadásul a korábban kissé lötyögősnek érzett Peugeot-váltók helyett itt, a hatfokozatú, manuális szerkezet, puhán, de pontosan járt. A Grip Control-rendszer, amely ötféle tapadási módot képes kezelni egy lezárt homokbányában próbálgatva ügyesen tette a dolgát, a felázott és kitaposott nyomvályús talaj nem állította különösebb kihívás elé a 3008-ast, a rendszer ügyesen fékezgette, illetve hagyta túlforogni a laza talajon tapadást kereső kerekeket.
D.P.
Az új Peugeot a fedélzeti rendszereit tekintve is a kényelmes és biztonságos családi autókkal szembeni elvárásokra tette a hangsúlyt. Eddig sem volt komoly lemaradása, de az adaptív sebességtartó, a közlekedési tábla felismerő rendszer, az automatikus vészhelyzeti fékasszisztens, a parkolási segéd, az aktív sávelhagyás figyelmeztetés, amely akár korrigál is 180 km/h-s tempóig, vagy a fáradtság figyelő illetve a vezeték nélküli telefontöltést támogató QI (ejtsd. „csi”) rendszer, hozza a mai élvonalat a kategóriában.
Ami az árait illeti, a belépőmodell az Access felszereltségű 1.2 literes 130 lovas hatfokozatú manuális váltóval 5,79 millió forint alapból, míg a várható eladások zömét jelentő Active 1.6 120 lóerős dízel 6,95 millió forintról indul, a teljes árlista később lesz elérhető. Piacképes árazásnak tűnik.