szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A kelet-ázsiai gazdasági fellendülés és a sokasodó diszkont légitársaságok hatalmas keresletet ébresztenek új repülőgépek iránt a következő két évtizedben: 2004 és 2023 között összesen 17 300 utasszállító és teherszállító repülőgépre lesz szükség összesen 1,9 ezer milliárd dollár értékben – áll az Airbus előrejelzésében.

Az európai repülőgépgyártó várakozásai szerint ebből 1250 masina 450 személynél nagyobb kapacitású óriásgép lesz. Értékben az óriásgépek a piac egyötödét teszik majd ki.

Az Airbus előretekintésében a légi utasforgalom megháromszorozódásából indul ki. Prognózisa szerint évente 5,3 százalékkal emelkedik majd az utasok száma. A légi teherforgalom évi 5,9 százalékos növekedést érhet el. Itt 700 új gépre és 2400 átépített gépre lesz szükség – véli a repülőgépgyártó.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Gazdaság

Tőlünk repül a legtöbb fapados

A tíz új EU-tagország körében Budapest vezet a fapados járatok sűrűségét tekintve: kilenc légitársaság több mint negyven európai nagyvárosba repíti az utasokat - mondta Kolber István, a regionális fejlesztésért és felzárkóztatásért felelős tárca nélküli miniszter.

Gazdaság

Egyre többen ülnek repülőre a világon

A Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség (IATA) adatai szerint világméretekben szeptemberben 10,9 százalékkal bővült a személyszállítási forgalom a tavalyi év azonos időszakához képest.

hvg.hu Tech

A jövő repülőterén nő a forgalom és csökken a stressz

A PaxFlow Simulator nevű új szoftver több mint 90 százalékos pontossággal képes előre jelezni egy repülőtér várható utasforgalmát. A program célja, hogy mérsékelje az utasok által jól ismert stresszhelyzeteket, amelyek többek között a beléptető (check-in) pult előtti hosszú sorban állás, a hiányzó poggyászkulik, vagy a hosszú repülés után túlságosan körülményesnek tűnő útlevél-ellenőrzés miatt alakulnak ki.