Újabb milliárdokkal drágulhat az Operaház felújítása, tovább csúszik az átadás
Csaknem duplájára nőhetnek az Operaház felújításának költségei, és még évekig zárva maradhat. A tervet az Operaház vezetése sem támogatja.
Senki sem vitatta, hogy az Operaházat fel kell újítani. Nemcsak a kopott aranyozás, a vasútállomások illemhelyeit idéző mosdók, a Lotz-freskók centis repedései kiáltottak munkáskezek után, hanem a nyikorgó, néha leálló színpadtechnika is cserére szorult. Meg kellett oldani a fél tucat bérleményben lévő díszlet- és jelmezraktárak egyesítését és a tizenegy, sokszor ablaktalan műhely elhelyezését is. Ókovács Szilveszter főigazgató nagyot álmodott, s hat évvel ezelőtt úgy tervezte, ez utóbbit oldja meg először.
2014 végén meg is kapta a MÁV Kőbányai úti Északi Járműjavítójának legszebb épületét, a 25 ezer négyzetméteres, öthajós, egykor az Eiffel-iroda által tervezett csarnokot. Oda kerülnek a raktárak, és ott épül fel egy próbaszínpad, ami részben kiváltotta volna a felújítás alatt az Operaházét. A két projekt tervezett költsége 2013-ban nem érte el a 20 milliárd forintot. Aztán persze minden másként alakult. A 2015 júliusában napvilágot látott kormánydöntés már
14,5 milliárdra árazta be az Eiffel-csarnok átépítését, egy évvel később pedig 23,2 milliárd forintot szántak csak az Ybl-palota felújítására. 2017 júniusában be is zárt az Opera, akkor úgy tervezték, hogy másfél évre, és az Eiffel Bázis is erre az időre készül el.