És akkor Orbán azzal fenyeget, hogy ráteszi a kezét a gázcsapra
Trump és Putyin Ukrajnáról tárgyalt; a magyar kormány az építőipar legnagyobbjainak segítene; a májusi hideg reggelek miatt lesz nagyobb az inflációkövető adóemelés.
A világon működő több mint 12 millió lifttel naponta hétmilliárd utat tesznek meg az emberek. Jelenleg a Föld lakosságának ötven százaléka él városokban, s amikor 2050-re ez az arány már eléri a hetven százalékot, még nagyobb kihívás lesz az emberek hatékony függőleges, átlós, sőt vízszintes irányú szállítása.
Miközben az épületek még magasabbak lesznek, a mostaninál zöldebb megoldást kell találni az emberek mozgatására. Az épületekben elhasznált jelentős mennyiségű energia öt-tíz százaléka jut a liftekre. Egy felhőkarcolóban lévő felvonó a hozzá tartozó drótkötelekkel akár 40 tonnát is nyomhat, s ennek gyors mozgatása jelentős mennyiségű – mérettől és sebességtől függően évente 7500–30 000 kilowattóra – energiát igényel.
Az egyik vezető gyártó, a német ThyssenKrupp szerint a fejlesztésekkel akár a harmadával is lehet csökkenteni az áramfelhasználást. A cég egyebek mellett ellensúly nélküli, mágneses hajtással mozgó felvonókkal kísérletezik, amelyek sokkal könnyebbek lesznek, és lényegesen kevesebb helyet foglalnak el.
A ThyssenKrupp vetélytársai (például az OTIS vagy a Schindler) is próbálkoznak új elveken működő felvonók építésével. A Las Vegas-i Luxor hotelben átlós irányban – 39 fokos dőlésszögben – emelkedik az OTIS által gyártott lift, s terjednek az olyan megoldások, ahol kétemeletesek a kabinok.
Trump és Putyin Ukrajnáról tárgyalt; a magyar kormány az építőipar legnagyobbjainak segítene; a májusi hideg reggelek miatt lesz nagyobb az inflációkövető adóemelés.
Sikerült ugyan elkerülni a katasztrófát, de a helyzet nem jó.
Az elnök rajongója, Laura Loomer aktivistaként szenteli az életét annak, hogy leleplezze azokat, akik nem eléggé lojálisak Trumphoz.
A Beatrice énekesének van véleménye és el is mondja.
Agárdon történt a baleset.