Ötletek Egyeteme: Budapesten állít ki az etikai alapú esztétikai forradalom atyja
Az emberek és a természet megbékélésének fontosságára utal köztereken, múzeumokban óriásinstallációkon megjelenített végtelenjel újraértelmezett változatával a budapesti Art Marketen és az Esernyős Galériában bemutatkozó olasz képzőművész, Michelangelo Pistoletto.
HVG: Mi az üzenete a Harmadik Paradicsom koncepciónak?
Michelangelo Pistoletto: Az 1990-es évek közepén közzétett manifesztumomban megfogalmaztam: elérkezett az idő, hogy a művész a gazdaságtól a politikáig, a tudománytól a vallásig, az oktatástól a pszichológiáig minden emberi tevékenységgel párbeszédbe lépjen. Ehhez szükség volt a találkozásokat, az egységet, az egyensúlyt kifejező szimbólumra. A végtelen matematikai jelének egymást keresztező két vonala közé egy kört rajzoltam, amely a végtelen közepén a végest ábrázolja. A két külső kör egy-egy Édenkertet fejez ki. Az egyiket, a természetest az emberiség lerombolta, a másik, a tudomány és a technológia mesterséges változata bizonyos értelemben visszalépést hozott. A középen elhelyezkedő harmadik teremthet közöttük egyensúlyt, ami a felelősségteljes emberiség korszakának a szimbóluma.