A Magyar Rádió rejtegeti, az OSA Archívum ingyen közzétette: 41 évnyi műsor lenyomata
A több mint félmillió gépelt oldalnyi szöveg az Arcanum sajtóadatbázisában is megjelent.
Az e heti iráni eset egyik legtragikusabb előzménye komoly változásokat hozott a polgári repülőgépek navigációjában, de a vadászpilóták kötelességeiben is.
Két vadászpilóta beszélget: „Szerjózsa, az a Boeing 747-es csak nem a dél-koreai légitársaság szöuli járata?“
„De bizony az, Vologya. Eltaláltad!“
A morbid, de tipikusan pesti vicc arra reagált 1983-ban, a hidegháború egyik feszült évében, hogy szeptember elsején a New Yorkból Szöulba tartó KAL007-es járat navigációs hiba miatt szovjet légtérbe tévedt, ezért rakétával támadták meg és a tengerbe zuhant. 269-en haltak meg.
A végzetes eltévelyedést banális navigációs hiba okozta. Miután a gép elhagyta az amerikai kontinenst, az óceán fölött nem számíthatott földi jelzőállomásokra, ezért önállóan kellett megtalálnia az utat. Erre szolgált volna a giroszkóppal (pörgettyűvel) működő tehetetlenségi navigációs rendszer, de figyelmetlenül állították be, és az ázsiai partokhoz érve a gép már néhány száz kilométerrel északabbra, Japán helyett a Szovjetunió fölött járt.
A több mint félmillió gépelt oldalnyi szöveg az Arcanum sajtóadatbázisában is megjelent.
Azt nem tudtuk meg, hogy ki, hol és mikor jelenti be az eredményt.
Hideg ételre lehet majd költeni az utalványt, pénzre nem váltható át.
A BKV belső vizsgálatot indított.
Hat kültéri medencét és az Ellipsumot is megnyitják a szezonra.
A létesítmény egyelőre arra vár, hogy újra kinyithassanak.