Hamarosan eldől, melyik fajta akkumulátoré a jövő az e-autókban

Egyre több jel mutat arra, hogy az elektromos autók meghajtásában a – lítiumalapú – szilárdtest akkumulátorok hozhatják el az áttörést.

Hamarosan eldől, melyik fajta akkumulátoré a jövő az e-autókban

Minden (elektromos) autós szívét megdobogtató ábrákkal állt elő a minap egy kaliforniai cég vezérigazgatója, Jagdeep Singh. Ezek szerint az általuk fejlesztett akkumulátort negyedóra alatt lehet feltölteni 80 százalékra, igen hosszú az élettartama (800 feltöltési ciklus után is megmarad a 80 százalék), lényegében nem áll fenn gyulladásveszély, és az energiasűrűsége a duplája a mai legjobbakénak. Ráadásul a QuantumScape vezetőinek állítását nem csupán a látványos prezentáció hitelesíti, hanem az is, hogy a vállalat befektetői közé tartozik Bill Gates és a német Volkswagen, az igazgatótanácsban pedig ott ül Jeffrey B. Straubel egykori Tesla-alapító.

A bemutató igazi meglepetése, hogy e számokat Singhék a még néhány éve is csak a beteljesüléstől távol álló ígéretek között emlegetett szilárdtest akkuval produkálták. Ennek lényege, hogy a ma elterjedt lítiumionos áramforrásokkal szemben – amelyekben az elektródák folyékony elektrolitba merülnek – ezekben az anód és a katód között valamilyen, az elektromosságot jól vezető szilárd anyag található. Az ilyen aksik előnyei közé tartozik például, hogy sokkal kevésbé hajlamosak az elöregedésre, jóval kisebb méretűek és tömegűek, szinte egyáltalán nem tűzveszélyesek, továbbá nem érzékenyek az alacsony hőmérsékletre sem.

Embereket mentett a tűzből az elítélt gyilkos Szabó Zoltán, aztán tarkón lőtte a szomszédját, akinek végül szintén megmentette az életét

Szabó Zoltán egy barátjával a nyolcvanas években megölt egy nőt, de életfogytiglani büntetéséből csak tíz évet ült le, mert egy kigyulladt bútorgyárban hősiesen helyt állt. 2015-ben aztán fura körülmények között fejbe lőtte Nagy Jenőt, akinek az életét végül ő maga mentette meg. Egy gyerekkorától brutális bűnöző furcsa karrierje.