Tusványosi öreg harcos vs. fiatalok – amit a koncertlázadás elárul a NER állapotáról
Egyre távolabb kerül az Orbán-rendszer a valóságtól és a fiataloktól.
A vállalatoknak vonzónak kell lenniük leendő és meglévő munkavállalóik számára. És nem elég annak tűnni, cselekedni kell. A válságban ez azért is fontossá vált, mert a munkavállalói elvárások is átalakultak.
A munkáltatóimárka-építés (employer branding) az elmúlt évek egyik legfelkapottabb üzleti fogalma. A kifejezés azt takarja, hogy a vállalkozások önmagukat mint munkáltatót márkaként igyekszenek felépíteni és megmutatni a munkaerőpiacon. Egy cég munkáltatói márkája többé-kevésbé független az általa értékesített árukétól vagy szolgáltatásokétól: állhat a vállalat remek munkahely hírében akkor is, ha az általa értékesített áruk vagy szolgáltatások megítélése esetleg valamivel haloványabb. Fordítva erősebb az összefüggés: egy jó munkáltatóként ismert cég presztízse a partnerei, ügyfelei, vevői szemében is nagyobb. A munkáltatóimárka-építés persze nem pusztán marketing. Nem elég a leendő dolgozókat bevonzani, meg is kell tartani őket, hiszen a szakemberek hiánya fennakadásokat okoz, de a magas fluktuáció is jelentős költségekkel jár. A munkavállalók megtartása érdekében pedig ügyelni kell a jóllétükre, igényeikre, a jó, hatékony működés kialakítására és fenntartására.
Egyre távolabb kerül az Orbán-rendszer a valóságtól és a fiataloktól.
Az ország üzemeltetésére más is képes. Amit csak ők tudnak, abból pont elég volt. Európa visszavár.
Ha a tusványosi beszéd a NER szellemi iránytűje, Orbán most fordítva tartja.