Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Az anyaság árnyoldaláról, a gyerekvállalással a nőktől elvárt önfeláldozás elvetéséről szóló Elena Ferrante-regényből Az elveszett lány címmel készült film.
Feminista hősének nevezte az első filmes rendezésének alapjául szolgáló regény íróját, Elena Ferrantét a színésznői szerepből kilépett Maggie Gyllenhaal. Egyértelmű volt számára, hogy az angol kiadásban Az elveszett lány, a magyarban Nő a sötétben című Ferrante-regényből filmet készít, amelyben kendőzetlenül vall az anyaság kíméletlen pillanatairól, a lehetetlen választásról az odaadó, önfeláldozó gondoskodás és az önmegvalósítás, karrierépítés között, szembemenve a mindent a gyerekeknek alárendelő hollywoodi filmes sztereotípiával.
Pedig a megfilmesítés komoly próbatételt jelentett, hiszen Ferrante – szokásához híven – ezt a történetet is egyes szám első személyben, főhőse – ezúttal Leda Caruso – belső monológjaként meséli el. A Netflixen látható Az elveszett lány elnyerte a tavalyi velencei filmfesztiválon a legjobb forgatókönyvnek járó díjat, a kritikák 2021 legjobb filmjei között említik, és az idei Oscar-díj egyik várományosának tartják.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.