A fehér rácsokat vagy sűrű hálót imitáló homlokzatú Mindszentyneum épületét, bár illeszkedik a vele összeépült eklektikus Göcsej Múzeumhoz, szokatlan architektúrája, steril fehérsége mégis kimetszi a környezetéből. A Konkrét Stúdió által tervezett ház nyilván azt a hosszú időszakot akarja jelképezni, amit Mindszenty József hercegprímás hol a nyilasok, hol a kommunisták börtöneiben, hol az amerikai követség épületébe bezárva töltött. A csupán három, ki- és belátást alig engedő – talán a remény rövid időszakait jelképező – ablakkal megtört homlokzat csak fokozza az épület zártságát és díszletszerűségét. A látvány arra ösztönzi az odalátogatót, hogy alaposan mögé nézzen.
Hamar kiderül, hogy a díszletszerűség az épület tartalmára, a Mindszenty életéről és az egyház üldözéséről szóló két állandó kiállításra is érvényes. A tárlaton nem esik szó az egykori esztergomi érsek sok esetben maradi nézeteiről, antidemokratizmusáról, problematikus viszonyáról a zsidósághoz, a szomszéd népekhez, és arról, miért fordult el tőle a Vatikán és az USA is az 1960-as évek végétől, amikor keleti politikájuk kerékkötőjévé vált.
Máig is ellentmondásos Mindszenty József hercegprímás történelmi értékelése. Ezt bizonyítja többek közt Ungváry Krisztián történész minapi csörtéje a Magyarországi Mindszenty Alapítvány hivatalos képviselőjével, Kovács Gergellyel.