Hogy csinált a Netflix „egyetlen gombnyomásra” havi +14 milliárd forintot?

A felhasználói oldalon ezer forintokban mérhető a különbség, ami a bevételi oldalon havonta milliárdos pluszt jelent. A Netflix példája megmutatta, mi történhet, ha az online tartalomszolgáltatók nem nézik ölbe tett kézzel, hogy egy fél utca egyetlen közös fiókot használ.

Hogy csinált a Netflix „egyetlen gombnyomásra” havi +14 milliárd forintot?

Mindenkinek saját felhasználói fiókja van saját jelszóval, senki nem lát bele a másik dolgaiba. Az ingyenes szolgáltatásoknál ez természetes: senki nem szeretne a baráti társaságával egyetlen Gmail-fiókon osztozkodni. Sokan szeretnének viszont akkor, ha ezzel ezreket spórolhatnak havonta. Ezért nem ritka, hogy egy kisebb-nagyobb társaság néhány száz forintonként dobja össze azt a havi többezres összeget, amelyet egy-egy videós, zenei vagy játék-előfizetésért elkérnek.

A trükk természetesen a szolgáltatók előtt sem maradt rejtve, első ellenintézkedésként családbarát limiteket vezettek be. Például négy-öt regisztrált eszközre korlátozták azoknak a készülékeknek a számát, melyeken feltűnéskeltés nélkül engedték a belépést. Majd azt is megszabták – egy életszerű családi helyzetet felfestve –, hogy e készülékek közül egyszerre legfeljebb kettőn nézhető (például) a tévéadás. A fukar felhasználók ezt az akadályt könnyen vették, ehhez csupán a tartalomfogyasztási szokásaik minimális összehangolására volt szükség.