Szabó Béla Attila Telekom-igazgató: Az országban a politika mindig megosztó, mi pedig igyekszünk nem megosztók lenni

A távközlési piac egyetlen államtól, NER-től független szereplője, a Telekom marketingvezetője nem a NER-ben elfoglalt pozíciókat vizsgálja, hanem a piacot és a célokat. Dolgozott Londonban és Dél-Afrikában, nyíltan beszél idősebb lánya értelmi és mozgásbeli elmaradással járó betegségéről. HVG-portré.

Szabó Béla Attila Telekom-igazgató: Az országban a politika mindig megosztó, mi pedig igyekszünk nem megosztók lenni
HVG: Zsinórban negyedszer került a legsikeresebb marketingkommunikációs döntéshozók listájának élére. Mi a titok?

Szabó Béla Attila: Jelentős büdzsé fölött diszponálok, ami önmagában elég lehet ahhoz, hogy a listára tegyen. De a sorozatos első helyezésben valószínűleg az is szerepet játszik, hogy mostanra beérett az a kísérletezés, kockázatvállalás, ami a munkánkat jellemzi. Amit tudni lehet erről a szakmáról, azt a csapatom tudja, de vagyunk annyira bátrak, hogy kipróbálunk új dolgokat is. Nem tartom magam autoriter vezetőnek, inkább azt mondanám, hogy vizionárius típus vagyok, és húzom magammal a csapatot. Mindig a jövőt szeretném meghatározni, hogy minek kellene megtörténnie a márkával, a biznisszel, ehhez bőven kell képzelőerő, ami nekem van.

HVG: Nagy port kavart, amikor tavaly buszsofőrre cserélték a tanár figuráját a karácsonyi reklámkampányukban. Utólag hogyan értékeli ezt a döntést?